Gå til innhold

LOTR Extended, Boxed set eller 3 filmer?


Anbefalte innlegg

Og et råd til alle som ser seg blinde på den frie frakta hos Play og en del andre:

Selvfølgelig er ikke frakta gratis. Den er inkludert i prisen, og det gjør at en del varer som ligger i grenseland kommer over mva-grensa (varer under 200 kr, eksklusive frakt, er fritatt for mva, men kommer selve varen over grensa regnes frakten som en del av verdien. Er frakta ikke spesifisert separat, som i 'fri' frakt, er den for toll og avgift en del av verdien).

Selvfølgelig er jeg og sikkert veldig mange andre klar over at frakten er innbakt i prisen, men man sier jo GRATIS frakt fordi man ikke legger til dette som en ekstra utgift på de prisene man får der, som som regel er veldig gode.

 

Makan til firkant :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og et råd til alle som ser seg blinde på den frie frakta hos Play og en del andre:

Selvfølgelig er ikke frakta gratis. Den er inkludert i prisen, og det gjør at en del varer som ligger i grenseland kommer over mva-grensa (varer under 200 kr, eksklusive frakt, er fritatt for mva, men kommer selve varen over grensa regnes frakten som en del av verdien. Er frakta ikke spesifisert separat, som i 'fri' frakt, er den for toll og avgift en del av verdien).

Selvfølgelig er jeg og sikkert veldig mange andre klar over at frakten er innbakt i prisen, men man sier jo GRATIS frakt fordi man ikke legger til dette som en ekstra utgift på de prisene man får der, som som regel er veldig gode.

 

Makan til firkant :roll:

Når man leser innleggene til en del her (og på andre norske nettsider) er det rimelig klart at en del faktisk tror at frakta er gratis.

Men poenget mitt var faktisk at en vare som koster rett over mva-grensa hos Play (eller et annet 'fri frakt'-sted) ofte blir billigere hos et rimelig sted der du betaler spesifisert frakt, fordi verdien av selve varen er lavere når prisen ikke inkluderer frakt.

En annen sak er at Amazon.co.uk ofte er direkte billigere i praksis for varer som koster over sånn £11-12, fordi pris - 17.5%VAT + frakt ofte er mindre enn selve varen koster hos Play.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Kjøpte mine på dvdhuset.no

 

kjøpte 1 og 2 exteded til kr 350 kr pr stk

så kjøpte eg 3ern der no for kr 399 kr.

 

Har alt set alt ekstramatrialet.. men må få heim anlegget slik at heimekinoen blir komplett slik at eg får sett alt sammen ein gang.

 

Tar jo tid og sjå alle 3 filmene extended!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...