ludobadger Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hei! Lurer på å bestille meg Boxed set av alle Lord of the Rings Extended edition filmene. Jeg tenkte å bestille den billigst mulig fra utlandet (nb; sone 2 så jeg får norske tekster). Noen som har noen bra tips hvor jeg bør handle? Også var det en kamerat som sa til meg at jeg måtte sørge for at pakken ikke kostet mer enn 200 kr så jeg slapp toll. Hvis dette er tilfelle er det vel kanskje lurere å bestille de tre filmene hver for seg så jeg slipper tollen. Han mente det var et sted man kunne kjøpe som ga gratis frakt og at de til og med tilpasset sendingene slik at man kom seg unna merkelige norske tollregler. Han husket ikke hvor dette var men det er det kanskje noen her som vet? Men selvfølgelig hvis det finnes et bra tilbud på dete settet i Norge et sted så er jo det like interessant. pfhtakk! Endret 14. desember 2004 av kjetilkb Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 man får jo box versjonen av alle de tre filmene extended på platekompaniet for 990,- eller no, vil tro det er ganske rimelig. F. eks. en del dyrere på cdon.com Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 butikken du leter etter er forresten play.com, de deler opp forsendelsene så lenge alt du bestiller er under 200 kr grensa og det er gratis frakt. Har ikke sjekka hva filmene ligger på her Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 syns jeg så pakka med alle tre til 895 på lefdal får det ikke stort billigere enn det og selv om det er sone2 så er det ikke sikkert det er norsk tekst Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 du får ikke extended til under 200 kr., men sjekk play.com, de har gratis frakt Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Play.com nr 1: £13.99 Delivered = 164 nok nr 2: £13.99 Delivered = 164 nok nr 3: £22.99 Delivered = 270,80 nok 1&2 play = 328, +3 på elkjøp(299) = 627 kr Endret 14. desember 2004 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Njål Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er ikke norsk tekst på de britiske utgivelsene Play selger (det er ikke en gang engelske undertekster, kun teksting for hørselshemmede, med beskrivelse av lyder osv). Hvis man ikke er låst til å skulle ha norsk tekst er det ikke noe problem å finne også LOTR III Extended under mva-grensen på NOK200. Og et råd til alle som ser seg blinde på den frie frakta hos Play og en del andre: Selvfølgelig er ikke frakta gratis. Den er inkludert i prisen, og det gjør at en del varer som ligger i grenseland kommer over mva-grensa (varer under 200 kr, eksklusive frakt, er fritatt for mva, men kommer selve varen over grensa regnes frakten som en del av verdien. Er frakta ikke spesifisert separat, som i 'fri' frakt, er den for toll og avgift en del av verdien). Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hva med den de selger på amazon? den koster 77$ uten toll. Jeg tipper du kan kjøpe dette her til lands og kanskje måtte betale 100-200 kroner mer... Lenke til kommentar
shabador Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hos Play.com får du dem for ca 750 kroner etter at tollgebyr og moms er lagt til. Problemet er at det kan ta lang tid før du får dem. Tollerene tar seg god tid (Les: Opptil 2 uker). Du kan også være heldig, slik at tollerene overser pakken... Da koster den deg bare 520 kroner (Men dette er svært tvilsomt). Det er IKKE norsk undertekst på disse, så dersom du er ute etter det, må du nok kjøpe pakken i Norge. http://www.play.com/play247.asp?page=title...90271&p=57&g=72 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er det toll på DVDer og spel da? Meinte det ikkje var sånn eg. Uansett så får du Triologien EE på Amazon for 650 NOK, inkludert mva og frakt. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ikke toll, men MVA. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er det toll på DVDer og spel da? Meinte det ikkje var sånn eg. Uansett så får du Triologien EE på Amazon for 650 NOK, inkludert mva og frakt. Det stemmer. Det er ikke noe toll på slike varer, men du må likevel betale 24% mva på de dersom verdien overstiger 200 nok (etter tollvesenet sine omregningssatser. Finnes på www.toll.no) Dersom varens verdi overstiger grensen må du også betale mva på frakten også. I tillegg kommer postens fortollingsgebyr på rundt 70 kr. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 jeg betalte toll på 6 CD'er en gang hvertfall... Vet ikke om det er egen kategori eller hva det er jeg, men dyrere ble det hvertfall og det var tollvesenet som skulle ha pengene. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Vær obs på at dersom du kjøper engelsk versjon av DVDene, får du ikke med easter eggene fra de første to filmene. De måtte kuttes ut pga at de måtte ha endret aldersgrensen i UK for hele filmen dersom de skulle være inkludert. Film nr tre har easter eggs inkludert, siden de er ganske uskyldige i forhold til de andre. EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr. Endret 15. desember 2004 av Aetius Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei! Lurer på å bestille meg Boxed set av alle Lord of the Rings Extended edition filmene. Jeg tenkte å bestille den billigst mulig fra utlandet (nb; sone 2 så jeg får norske tekster). Noen som har noen bra tips hvor jeg bør handle? Også var det en kamerat som sa til meg at jeg måtte sørge for at pakken ikke kostet mer enn 200 kr så jeg slapp toll. Hvis dette er tilfelle er det vel kanskje lurere å bestille de tre filmene hver for seg så jeg slipper tollen. Han mente det var et sted man kunne kjøpe som ga gratis frakt og at de til og med tilpasset sendingene slik at man kom seg unna merkelige norske tollregler. Han husket ikke hvor dette var men det er det kanskje noen her som vet? Men selvfølgelig hvis det finnes et bra tilbud på dete settet i Norge et sted så er jo det like interessant. pfhtakk! Du får ikke norske tekster på dem fra utlandet. Lefdal har til til 895 eller 999 avhengig av butikk, tydeligvis. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) På Amazon koster den £39.32 inklusive frakt (etter at de har trukket fra VAT/engelsk mva, og lagt til frakt). Da ender du opp med ca NOK650 totalt, inkludert frakt og norske gebyrer. Men såklart, ingen tekst. Derfor måtte eg kjøpe den i Norge. Endret 15. desember 2004 av zeph Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr. Hvorfor betalte jeg til tollvesenet da? Merkfundig.... Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr. Hvorfor betalte jeg til tollvesenet da? Merkfundig.... Sikkert fordi det kostet over 200 kr . Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr. Hvorfor betalte jeg til tollvesenet da? Merkfundig.... Hvem tror du det er som innkrever mva og fortollingsgebyret? Tollvesenet. Akkurat som ikke alt du betaler til Posten nødvendigvis trenger å være porto, så, well, you get the picture. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr. Hvorfor betalte jeg til tollvesenet da? Merkfundig.... Hvem tror du det er som innkrever mva og fortollingsgebyret? Tollvesenet. Akkurat som ikke alt du betaler til Posten nødvendigvis trenger å være porto, så, well, you get the picture. Picture recieved Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå