Gå til innhold

LOTR Extended, Boxed set eller 3 filmer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på å bestille meg Boxed set av alle Lord of the Rings Extended edition filmene. Jeg tenkte å bestille den billigst mulig fra utlandet (nb; sone 2 så jeg får norske tekster). Noen som har noen bra tips hvor jeg bør handle?

 

Også var det en kamerat som sa til meg at jeg måtte sørge for at pakken ikke kostet mer enn 200 kr så jeg slapp toll. Hvis dette er tilfelle er det vel kanskje lurere å bestille de tre filmene hver for seg så jeg slipper tollen. Han mente det var et sted man kunne kjøpe som ga gratis frakt og at de til og med tilpasset sendingene slik at man kom seg unna merkelige norske tollregler. Han husket ikke hvor dette var men det er det kanskje noen her som vet?

 

Men selvfølgelig hvis det finnes et bra tilbud på dete settet i Norge et sted så er jo det like interessant.

 

pfhtakk! :thumbup:

Endret av kjetilkb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke norsk tekst på de britiske utgivelsene Play selger (det er ikke en gang engelske undertekster, kun teksting for hørselshemmede, med beskrivelse av lyder osv).

Hvis man ikke er låst til å skulle ha norsk tekst er det ikke noe problem å finne også LOTR III Extended under mva-grensen på NOK200.

 

Og et råd til alle som ser seg blinde på den frie frakta hos Play og en del andre:

Selvfølgelig er ikke frakta gratis. Den er inkludert i prisen, og det gjør at en del varer som ligger i grenseland kommer over mva-grensa (varer under 200 kr, eksklusive frakt, er fritatt for mva, men kommer selve varen over grensa regnes frakten som en del av verdien. Er frakta ikke spesifisert separat, som i 'fri' frakt, er den for toll og avgift en del av verdien).

Lenke til kommentar

Hos Play.com får du dem for ca 750 kroner etter at tollgebyr og moms er lagt til.

 

Problemet er at det kan ta lang tid før du får dem. Tollerene tar seg god tid (Les: Opptil 2 uker). Du kan også være heldig, slik at tollerene overser pakken... Da koster den deg bare 520 kroner (Men dette er svært tvilsomt).

 

Det er IKKE norsk undertekst på disse, så dersom du er ute etter det, må du nok kjøpe pakken i Norge.

 

http://www.play.com/play247.asp?page=title...90271&p=57&g=72

Lenke til kommentar
Er det toll på DVDer og spel da? Meinte det ikkje var sånn eg. Uansett så får du Triologien EE på Amazon for 650 NOK, inkludert mva og frakt.

Det stemmer. Det er ikke noe toll på slike varer, men du må likevel betale 24% mva på de dersom verdien overstiger 200 nok (etter tollvesenet sine omregningssatser. Finnes på www.toll.no)

Dersom varens verdi overstiger grensen må du også betale mva på frakten også.

I tillegg kommer postens fortollingsgebyr på rundt 70 kr.

Lenke til kommentar

Vær obs på at dersom du kjøper engelsk versjon av DVDene, får du ikke med easter eggene fra de første to filmene. De måtte kuttes ut pga at de måtte ha endret aldersgrensen i UK for hele filmen dersom de skulle være inkludert. Film nr tre har easter eggs inkludert, siden de er ganske uskyldige i forhold til de andre.

 

EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Hei!

 

Lurer på å bestille meg Boxed set av alle Lord of the Rings Extended edition filmene. Jeg tenkte å bestille den billigst mulig fra utlandet (nb; sone 2 så jeg får norske tekster). Noen som har noen bra tips hvor jeg bør handle?

 

Også var det en kamerat som sa til meg at jeg måtte sørge for at pakken ikke kostet mer enn 200 kr så jeg slapp toll. Hvis dette er tilfelle er det vel kanskje lurere å bestille de tre filmene hver for seg så jeg slipper tollen. Han mente det var et sted man kunne kjøpe som ga gratis frakt og at de til og med tilpasset sendingene slik at man kom seg unna merkelige norske tollregler. Han husket ikke hvor dette var men det er det kanskje noen her som vet?

 

Men selvfølgelig hvis det finnes et bra tilbud på dete settet i Norge et sted så er jo det like interessant.

 

pfhtakk! :thumbup:

Du får ikke norske tekster på dem fra utlandet.

 

Lefdal har til til 895 eller 999 avhengig av butikk, tydeligvis.

Lenke til kommentar

På Amazon koster den £39.32 inklusive frakt (etter at de har trukket fra VAT/engelsk mva, og lagt til frakt).

Da ender du opp med ca NOK650 totalt, inkludert frakt og norske gebyrer.

 

Men såklart, ingen tekst. Derfor måtte eg kjøpe den i Norge.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr.

Hvorfor betalte jeg til tollvesenet da? Merkfundig....

Hvem tror du det er som innkrever mva og fortollingsgebyret? Tollvesenet. Akkurat som ikke alt du betaler til Posten nødvendigvis trenger å være porto, så, well, you get the picture.

Lenke til kommentar
EDIT: Martin A: Du betaler ikke toll på CD/DVD. det er tollfritt. Du må imidlertid betale mva og muligens fortollingsgebyr.

Hvorfor betalte jeg til tollvesenet da? Merkfundig....

Hvem tror du det er som innkrever mva og fortollingsgebyret? Tollvesenet. Akkurat som ikke alt du betaler til Posten nødvendigvis trenger å være porto, så, well, you get the picture.

Picture recieved :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...