Gå til innhold

Er Cola farlig? ++

Nicklas

Anbefalte innlegg

What kind of diabetes do you have?

People can get diabetes at any age. There are three main kinds. Type 1 diabetes, formerly called juvenile diabetes or insulin-dependent diabetes, is usually first diagnosed in children, teenagers, or young adults. In this form of diabetes, the beta cells of the pancreas no longer make insulin because the body's immune system has attacked and destroyed them. Treatment for type 1 diabetes includes taking insulin shots or using an insulin pump, making wise food choices, exercising regularly, taking aspirin daily (for some), and controlling blood pressure and cholesterol.

Type 2 diabetes, formerly called adult-onset diabetes or noninsulin-dependent diabetes, is the most common form of diabetes. People can develop type 2 diabetes at any age--even during childhood. This form of diabetes usually begins with insulin resistance, a condition in which fat, muscle, and liver cells do not use insulin properly. At first, the pancreas keeps up with the added demand by producing more insulin. In time, however, it loses the ability to secrete enough insulin in response to meals. Being overweight and inactive increases the chances of developing type 2 diabetes. Treatment includes using diabetes medicines, making wise food choices, exercising regularly, taking aspirin daily, and controlling blood pressure and cholesterol.

Some women develop gestational diabetes during the late stages of pregnancy. Although this form of diabetes usually goes away after the baby is born, a woman who has had it is more likely to develop type 2 diabetes later in life. Gestational diabetes is caused by the hormones of pregnancy or a shortage of insulin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Sistnevnte kan sammenlignes med hvis en ekstremt overvektig person får diabetes 2. Slanker han seg ned til normal størrelse, er han home free, uteknisk sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg blir skremt av folks uvitenhet. Spørre om sånt i -04/05, skulle ikke være mulig...

Så du mener at årsakene og komplikasjonene ved diabetes burde være allmenn viten?

Lenke til kommentar
Jeg blir skremt av folks uvitenhet. Spørre om sånt i -04/05, skulle ikke være mulig...

Så du mener at årsakene og komplikasjonene ved diabetes burde være allmenn viten?

Wh1te, jeg mente ikke det. Mente topic'en, rett og slett. Hvis folk drikker cola uten å tenke på at det er usunt i det hele tatt så er det noe galt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Og da vet du vel også at Pepsi Max ikke inneholder sukker ;)

Det er først og fremst syreinnholdet i brus (og ikke sukkeret) som skader tennene. (Vet ikke hva du tenker på.)

Lenke til kommentar
drikker ca 1-2liter brus/cola i uka trener gjennomsnittlig 1time for dag er jeg utfor fare for diabetes??

tror man kan få diabetes av å droppe frokost gå lenge uten mat og sånt over lengere perioder??

fikk plutselig lyst på ett glass ISKALDT vann :dribble:

NEI! Du kan få type 2 når du blir eldre. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tenkt på andre mulige negative konsekvenser som fedme, syreskadeder osv. Hadde jeg vært deg hadde jeg trent litt mere eller/og trappet ned på inntaket. Å ikke spise mat i lengre perioder er ikke smart. Hjertet jobber tyngre hvis man ikke får nok proteiner o.l. Får man ikke i seg nok mineraler og vitaminer så er heller ikke det en ønsket situasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Så klart får man ikke diabetes hvis man hoppper over måltider. Det blir stikk motsatt. Spiser man lite, får man i seg lite sukker. Ikke at det anbefales. Det er ikke vanskelig å holde seg unna sukker i hverdagen.

Lenke til kommentar

Før drakk jeg mye cola! MYE!

Jeg har en jobb der jeg har ubegrenset tilgang til cola, jobber ca 4 dager i uka i tilleg til skole. plutselig fant jeg ut at jeg skulle slutte.

Jeg kjøpte meg ei flaske me imsdal og begynte å fylle denne hver dag før skolen, på jobb begynte jeg å drikke vann. Nå har jeg faktisk merket at jeg føler meg mer "pigg", anbefaler dette på det varmeste :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...