zipuz Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg begynner å bli ganske sikker på å kjøpe meg en oppgraderings pakke til min pc, den duger ikke helt syns jeg. kan jo ikke kjøre noen særlig nye spill i det hele tatt her (celeron 2,4 Ghz) Så derfor lurer jeg på å kjøpe en oppgraderings pakke, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal ha! Mitt oppsett er følgende ntel celeron 2,4 Ghz 512 mb ram pc 2700 40 gb harddisk @ 7200 rpm Hercules radeon 9600 PRO hk: Msi Mainboard S-478 SIS 651 mATX VGA Audio LAN Bulk Har lyst til å beholde skjermkortet (radeon 9600 Pro) men det må vel kanskje byttes Lurer litt på et SLI oppsett, men er ikke helt sikker på om det er noe poeng i å ha to grafikk kort med pci-e når dette nettopp er nytt. Jeg mener, er det ikke smart å vente litt hvis man skal ha et SLI oppsett ? Tenker noe i samme bane med 64 bits prosessor også, siden det ikke finnes en ferdig 64-bits windows versjon. Forslag på hva jeg kan gjøre mottas med glede takker! (mye fram og tilbake på meg nå da, først barebone så bærbar så mac ) Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Jeg tror det blir mer enn en oppgraderingspakke hvis du skal forandre så mye som du sier. Du må jo ha nytt hovedkort, helst ny ram, grafikkbrikke, cpu, kanskje strømforsyning... Det blir jo en helt ny pc, ikke bare en oppgradering. Edit: Forsto først nå at du kanksje ikke ville bytte til 64bits prosessor. Er litt trøtt. Endret 14. desember 2004 av TT88 Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Skjermkort kan du beholde til sommeren. Du trenger bare ny harddisk hvis du har plassproblemer. Hvis du ikke bruker mer enn 40 gb ser jeg ingen grunn til at du trenger mer plass Hovedkort, cpu og evt ram er det du trenger. Ramen du har kjører bare på 2700 hastighet og f eks amd64 bruker 3200, det vi jo fungere, dog med noe dårligere ytelse. Spørs om det er verdt å bruke 6-700 kroner på ny ram, eller om det lureste er å beholde denne foreløpig. Hva slags kabinett har du forresten? PSU? Lykke til Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har no møkk av q-tech og en 350 W psu Kanskje svaret er å kjøpe helt ny pc ? Men, skal jeg satse på en 64 bits amd da ? Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 vent til over jul, så selger du og kjøper SLI.. SLI kommer neppe før det uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå