OperaUser Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Heisann! Mamma har DV-kamera (Sony digital handycam dcr-trv33e) som hun bruker i jobben, og som jeg kan bruke litt ellers Jeg installerte nettopp et firewirekort for å overføre video (kunne bare overføre stillbilder fram memstick gjennom usb), og der fulgte det med et redigeringsprogram (videostudio 7). Dette programmet kan bare lage VCD, som tilsvarer VHS-kvalitet. Finnes det gratis (eller til nød gratis-å-prøve) programmer som jeg kan lage SVCD fra DV med? Altså slik at jeg kan brenne ut SVCD fra filmen (DV) tatt med kameraet. Jeg har vanlig CDbrenner, ikke DVD. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
larsli Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Du kan prøve http://www.tmpgenc.net/ men mpeg2-støtten varer bare en liten stund. Tror dessverre ikke det finnes noe gratis program for konvertering til mpeg2, da mpeg2 ikke er en gratis codec. Lenke til kommentar
vix Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Finner litt her på www.doom9.net Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Flytter posten din fra Lagringsmedier til Videoredigering og video, bør være mer hjelp å få der. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kjøp Pinnacle Studio 9. Det er et knallprogram som kan lage det meste, og har en god del effekter og en musikkgenerator inkludert. Enkelt i bruk er det også. Prøveversjon finnes her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå