Gå til innhold

ikke last ned de nye ati driverne!

hansol123

Anbefalte innlegg

Det er jo forsåvidt on topic fordi Norton/Norman (eller hva han bruker) rapporterer at det er virus i driverne til ATi, noe som er feil.

Det jeg/vi prøvde å påpeke at Norton/Norman har en aggressiv måte å definere virus på virker det som, og at et annet virusporgramm vil komme han lenger til nytte enn å måtte disable og enable sitt antivirusprogg hele tiden når nye ting skal trøkkes inn =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder ati sine siste drivere så må jeg si meg absolutt fornøyd, merker en god del bedre ytelse i mange spill og det er fikset mange problemer (bugs).

Når det gjelder antivirus så synnes jeg testen som maximus viste er litt misvisende, Norman fikk for eksempel 1 i pris ytelse selv om man kan få kjøpt det for 149kr gjennom nextgentel for eksempel og 401.97 gjennom norman sine hjemmesider.

Edit: Det jeg mener misvisende er at testen er beregnet på små bedrifter med nettverk og dermed behov for innkjøp av flere lisenser, mens det for oss forumbrukere er mer interesant hvordan pris/ytelsen blir for 1 enkelt bruker.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Var det Antivirus eller brannmurmelding du fikk, og hadde du innstalert, eller lastet du ned?

Var litt uklart syns jeg, også tar det helt av og blir en "Norton suger" debatt!!

Har begge deler uten problemer jeg, men det kommer et varsel når man innstalerer Catalyst. Har vel med Net Famework og gjøre tror jeg.

Lenke til kommentar

Holder på NOD32 jeg også

http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?eset.xml

Tester fra de siste 2,5 år viser at NOD32 har 100% rensk av virus.

Det som er positivt med NOD32 er at den bruker lite resurser, lettfattelig GUI, hyppige oppdateringer, fjerner kun virus, ikke ting som den tror er virus, and the list goes on.

Eneste negative er at noen spill bruker lengre tid på å loade, pga at NOD32 søker i de filene som spillet bruker, men dette gjelder vel for andre AV også.

Lenke til kommentar
Kinxy55 Skrevet 16/12/2004 : 01:03

QUOTE (hansol123 @ 14/12/2004 : 22:58)

holdt akurat og instalerte de nye driverne fra ati og fikk opp HØY RISIKO fra

norton antivirus og filen kunne ikke slettes (ikke last ned) 

norton anti-virus er GAY! søppel 

Er det mulig?

Kan det tenkes at det er noe annet som er problemet her. Norton har feks endel innstillinger det går an å surre til så man får feil melding og ikke skjønner jeg enda hva som egentlig har sjedd her, alle er jo så opptatt av og snakke antivirus at vi kan likegodt si at ATI suger, eller AMD hvis det er det trådstartter bruker...

Sjerp dere a!!!

Tipper det er fler enn meg med Norton og ATI samtidig uten problemer her

Lenke til kommentar

Lyst på et AV program som bruker MINIMALT med ressurser?

F-Prot 3.16a

to prosesser;

F-StopW.exe - 916K minneforbruk - 896K VM forbruk

F-Sched.exe - 1016K minneforbruk - 876K VM forbruk

Sykt kjapt, tar ALT av virus.

Til og med NOD32 bruker rundt 15-20MB i minne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
NOD32 eller Nortton har ingen særlig betydning her!!!!!!

Jo, det er _akkurat_ det som er temaet når en ukyndig sjel skriker høyt om at man ikke må laste ned en driver, fordi _nevnte_ program klassifiserer den som høyrisiko. Når en brukers inkompetanse medfører dårlig og feilaktig omtale av drivere, er det greitt at årsaken diskuteres.

Det har ingenting med driveren å gjøre, men med AV-programmet. Min Norton skal jo på liv og død scanne google før jeg får åpnet siden.

Lenke til kommentar
Lyst på et AV program som bruker MINIMALT med ressurser?

F-Prot 3.16a

to prosesser;

F-StopW.exe - 916K minneforbruk - 896K VM forbruk

F-Sched.exe - 1016K minneforbruk - 876K VM forbruk

Sykt kjapt, tar ALT av virus.

Til og med NOD32 bruker rundt 15-20MB i minne.

Skal teste det programmet ja... Har bare en 512 mb brikke, og liker ressurslave programmer :)

Noen som kan anbefale en grei og skikkelig ressurslav brannmur i kombinasjon med dette virusprogrammet? Takker :D

Er forresten brannmur et must når man har virus program?

Lenke til kommentar

La inn 4.12 i dag, alt så ut som det funka, men når jeg høyreklikker på skrivebordet og velger egenskaper kommer erroren "rundll32.exe" frem.

Hva skal jeg gjøre for å fjerne dette?

Menyene kommer også glidende sakte fram nå, før spratt de raskt frem :dontgetit:

Lenke til kommentar
vhilke drivere er best, catalyst eller omega?

Hei.

Jeg synes Omega driverne funker veldig greit, men de er ikke det som blir regelmessig oppdatert da :( , men eller kjempe greie drivere.

On-Topic: Jeg bruker ikke Catalyst driverne noe mer, får ikke overklokket grafikk-kortet mitt!

Mvh Birger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...