bengh Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Norton 5 er blitt en elefant å dra rundt på. Hadde store problemer med at hardisk gikk helt bananas når jeg brant DVD. Fjerne hele Norton driten (Norton 5 Premiere) og erstattet den med Zonealarm Security Suite. PC ble betydelig raskere og brenner problemene forsvant. Har vært ihuga Norton fan i 20 år men en elefant gidder jeg ikke dra rundt på selv om jeg får den gratis av Telenor ! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 norton har etter min mening vært elefant siden 2003 versjonen (har for meg det var da "norton protected recycle bin" ble innført. Har også prøvd zone alarm sec. suite, men fant ut at det var en ok brannmur, men noe ymse antivirus. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 QUOTE (DJ-JK @ 15/12/2004 : 18:15) Norton: NOD3 : Norman: pga alt.. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Prøv bitdefender itstede. det er det beste jeg har prøvd av alle de overnevnte programmene. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Såvidt jeg vet har Norman banket både Norton og de fleste andre av selskap i test. ehm... men den var vel litt dryg? Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Her er referanser til den testen som ble gjort av AV-Test: http://www.vasia.com/news/news_norman_20041013.htm Du kan finne mye interessant info her: http://www.av-test.org/. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Den fanger opp mange nye virus som enda ikke finnes definisjonsfiler på enda. Såvidt jeg vet har Norman banket både Norton og de fleste andre av selskap i test. Det klarer de fleste andre virusprogrammene også. Når det gjelder tester så viser vel omtrent alle det stikk motsatte. Vil anbefale Eset NOD32. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Tja, som jeg har sagt lenge nå, så er det lurt å holde seg unna Norton Dette gjelder ihvertfall Norton Internet Security, og Antivirus. Har aldri sett så mye folk ha problemer med noe program noengang. Nesten så Win ME er mer stabilt, en Norton er bra Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Når det gjelder tester så viser vel omtrent alle det stikk motsatte. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Når det gjelder tester så viser vel omtrent alle det stikk motsatte. Hvor har du dette fra? Han sier han har fått det fra tester. ---------------------------------------- NOD32 er den beste jeg har prøvd. Endret 15. desember 2004 av Overdox Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Når det gjelder tester så viser vel omtrent alle det stikk motsatte. Hvor har du dette fra? Han sier han har fått det fra tester. ---------------------------------------- NOD32 er den beste jeg har prøvd. Da vil jeg be ham om det samme som jeg ble bedt om over. Vil gjerne se dokumentasjon om dette. Og gjerne noe fra siste år. Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Før det tar helt av hvilket som er best (jeg mener PC-Cillin) så tenk over dette: Det er somregel ikke viruset som finner deg men du som finner viruset! Poenget er at hvis du surfer mye på "trojan.com" osv er det sannsynlig at du kanskje kan finne noe som fu.ker opp maskinen din. Ikke åpne mail fra ukjente! Ikke last ned noe som du ikke vet hva er! Ikke start en .exe fil som står "brittney spears spreading nude.real" Get it? Shorty Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ikke start en .exe fil som står "brittney spears spreading nude.real" Shorty Og det sier du nå. Det var faktisk bilde av britney naken Lenke til kommentar
jabe Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 De nye driverne funker fint på min PC. 3Dmark 03: 12464 3Dmark 05: 5825 Default og ingen OC. Gikk litt ned først, men etter en smule finjustering økte ytelsen. Powercolor X800 XT AMD 3500+ MSI K8N Neo2 Platinum. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Før det tar helt av hvilket som er best (jeg mener PC-Cillin) så tenk over dette: Da må jeg bare nevne at i testet til AV-Test var Trend Micro den eneste produsenten som ikke klarte å ta et eneste et av de 100 nye udetekterte virusene. Kan godt hende de er bra ellers men særlig proaktiv kan man ikke kalle dem.. Mitt poeng er uansett bare at Norton er stort, tungt, krevende, den lengste responstiden av alle med nye definisjonsfiler og at det faktisk ser ut til å gjøre mye ugagn på maskinen. Men jeg er helt enig med deg. Er du flink og forsiktig kan du unngå mye greier. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Når det gjelder tester så viser vel omtrent alle det stikk motsatte. Hvor har du dette fra? Her har du en "Fersk" test . NOD32 test.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Når det gjelder tester så viser vel omtrent alle det stikk motsatte. Hvor har du dette fra? Her har du en "Fersk" test . NOD32 test.. Imponerende Ser ut som jeg må teste det. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Var en test på cnet over "anti"virus programmer hvor NOD32 kom dårlig ut. De brukte selvskrevne, og faktisk 100% ufarlige, virus. NOD32 "fanget" ingen av disse. CNet fikk ekstremt mye kritikk for dette, fordi hvem vil vel at virusprogrammet sitt maser om virus som faktisk ikke er virus! Hehe... Har brukt NOD32 siden sommer, har vært innom McAfee, Norton, Norman, PC-Cilin, etc. NOD32 bruker mindre resurser, er minimalistisk, avansert osv. Merk at dette er min erfaring. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det som er spesielt bra med NOD er at det kommer ut en update nesten hver dag! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det som jeg synes er spessielt bra er at Advanced Hauristics er rask også! Bruker ekstremt kort tid, er effektiv til de grader, fanger opp det meste av virus (Mest av alle etterhva jeg har sett, kan se om jeg finner testen) Lenke til kommentar
jabe Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Denne diskusjonen dreiet seg om de nye -driverne!!!! Videre disk. om NAV(som jeg er enig i) bes ledet på en annen tråd, hvorfor kan ikke folk holde seg til emnet!!!! "Hvem er et menneske og ikke skyldbevisst?" Fritt etter Bjørneboe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå