ELR Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Jeg er helt fersk med tanke på overklokking, men vil gjerne lære mer om det. Har lest litt rundt, og ser det brukes en del programmer til forskjellige operasjoner. Om det er endre frekvens på skjermkort eller flashe bios etc. Er det noen guide her over hvilke programmer som er gode til forskjellige ting? Er det noen som kune tenke seg å lage en liten guide over programmer som brukes, og hvorfor de er gode/nyttige? Kan slenge inn et annet spørsmål mens jeg er her: Er det mulig å endre timings på RAM inne fra windows? Min Bios (nyeste til Asus A8V s-939) er ganske grisete, og det er ikke så lett å se hvilke verdier som skal endres, siden det er andre navn i Bios enn i f.eks cpu-z. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 vel, der har du jo programmet cpu-z og så er det et annet program for å lese system informasjon, kanskje ikke direkte relatert til overklokking, som heter sisoft sandra eller noe.. powerstrip er et program mange anbefaler til overklokking av skjermkort... og så skal det visst være et program som heter prime95 for å teste stabiliteten på cpu... *merk* jeg er ikke 100% sikker på noe av dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå