Gå til innhold

Noen spørsmål angående data over mobil osv

Anbefalte innlegg

Det kan fort bli dyrt når du surfer websider ja, (Talkmore tar 0,015 per kilobyte) så du må nesten se på hva du skal bruke oppkoblingen til. Skal du surfe mye så kan du jo bytte til Telenor der maksprisen på GPRS blir 30 kr per dag fom februar..(gjelder også ringkontant) Er du heldig så får du kanskje EDGE dekning også:)

Tviler vel på at maxprisen gjelder utlandet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle mobiler med Symbian OS (S60-UIQ) vet jeg støtter MSN klient.

Andre mobil med vanlig OS vet jeg ikke noe om, kanskje du finner en MSN Java klient.

Men uansett kan du via WAP/GPRS bruke din MSN ved å gå inn på wap.e-messenger.net . En slags online messenger.

Lenke til kommentar

SX1, 6600 osv fås til rundt 3500 nytt uten abonnement.. billigere på bruktmarkedet, for ca. 1500 bør du få en av disse pent brukt :D

Bruker selv en 6600 koblet sammen med bluetooth med min HP nc6000 laptop, og oppkobling via GPRS med Talkmore. Fungerer kjempefint!

Laptopen har både IR og bluetooth, men det er mest hensiktsmessig med bluetooth i forhold til mobilen.

En EDGE-telefon som er billig er jo Nokia 3200, som du får på Shell til 798,- med 100,- i ringetid. (tror det er NetCom) Låses enkelt opp på unlock.no om du skal bruke en annen operatør.

En billig GPRS-telefon er Siemens A65 som du får på RIMI til 290,- med 200,- i ringetid! (Djuice/Telenor, men kan låses opp) Men her trenger du kabel mellom PC og telefon.

Edit: Hvor står det på Telenor at det koster 30 kroner dagen? Finner det ikke noe sted...

Endret av jendor
Lenke til kommentar

3200 støtter kun EDGE ved bruk av mms såvidt jeg vet, den har ikke mulighet for koobling mot pc.

Vanlig GSM data støtter 9,6 kbps evt. 14,4 kbps per tidluke (kanal) ved gode radioforhold. HSCSD kombinerer flere tidluker og Nokia støtter gjerne 3 tidluker, altså fra 28,8 til 43,2 kbps. Men husk at dette er avhengig av hvor mye kapasitet det er i nettet. Dersom andre brukere er på med vanlig tale, data eller gprs er det ikke sikkert du får tildelt mer enn en tidluke likevel.

Hadde vel egentlig heller satset på GPRS over EDGE/UMTS, men så har jeg aldri betalt mine egne mobilregninger heller. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...