lavitz Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Når jeg instalerer suse 9.2 helt vanlig så legger den automatisk inn kernel-smp men jeg har bare en prossesor. kan jeg bare slette den smp og instalere den vanlige via yast da? jeg har en Pentium 2.8GHz Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Har vel igrunn lite å si om SMP-støtten er der eller ikke? Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Ikke vet jeg, ble bare litt små nervøs om kanskje prossesoren skulle ta kvelden en dag. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du har vel ikke tilfeldigvis hyperthreading på den CPU'en? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det er ingen fysiske risikoer ved å kjøre smp-kernel. Eneste problemet er at bugs i smp-koden kan påvirke deg, eller du kan oppleve (neppe merkbare) ytelsestap. Som kyrsjo også nevner, om du har hyperthreading så må du ha smp for å få utbytte av det, fordi du da har på en måte to cpuer i en. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har en P4 og kjører linux. For å få HTT må jeg kompilere en SMP-kjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå