Bogan Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har et MSI K8N neo. Bruker det integrerte lydkortet, men mikrofoninngangen er død... Hva kan dette være? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kan komme av feil bruk, større strømmer inn på inngang. En god mulighet er software/driver feil, legg inn drivere og programmer relatert til lydkortet å gjøre på nytt. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 hva mener du med feil bruk? Eksempler på dette?? Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Peise inn med en el-gitar og vrengboks på høyt volum rett inn i mic innput f.eks Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kan være "u-passende" ting som har kommet inn i inngangen, det finnes f.eks. mikrofoner med for lav impedanse for noen mikrofon-innganger. Men som sagt; mest sansynelig er det software/driver feil, sjekk ut dette og gi tilbakemelding Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Peise inn med en el-gitar og vrengboks på høyt volum rett inn i mic innput f.eks For eksempel Ville ha vært en meget god grunn til at den ikke skulle fungert, mikrofon-inngangen takler det rett-og-slett ikke... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Har bare brukt en standard vanlig pc mikrofon.. MEn tenkte litt på det.. På HK er det jo sånne biter en kan plasere for hvordan lyd en vil ha(mener det var dette) da en kan ha 7.1 5.1 etc... Kan dette ha noe å si? om det idet hele tatt er der da... Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det kommer helt ann på; hvor mange utganger har du til lyd på hovedkortet? Hvis du kun har 3, kan du kun bruke 2.0 lyd (eventuelt 2.1 eller 4.0, er litt usikker, varierer egentlig), for da blir de inngangene gjort om til høyttalerutganger.. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 er 5 utganger/inganger der + en optisk.. Jeg bruker bare den ene.. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 En annen simpel feil som kan ha skjedd er jo at du kanskje bruker feil inngang, eller at inngangen er "muta".. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Nei bruker riktig, har prøvd alle, den er ikke muta har sjekke i den windows lyd behandleren... Men kom på at jeg en gang dro kabel fra lydutgangen rett inn i mic inngangen... Men kan dette ødelegge? Signalet forsterkes vel ikke i lydkortet? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 En mikrofon inngang forsterker jo; den forsterker _veldig_ Kan være en mulighet, hvis du ikke har hatt på mute på mic-kanalen, så vil det nok skape vanskeligheter for da vil signalet bli forsterket mer og mer for hvert brøkdels-sekund som går og vil fortsette helt til du mute'r eller drar ut kabelen... Er mulig du har "løsningen" der... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 OK med det jeg sa så tenkte jeg på da jeg dro lyd utgangen rett inn i micen. Da tenkte jeg på signalet som kom inn der ikke var forsterket? Men hva bør jeg gjøre for å få dette i gang igjen da? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det er alltid en viss bakgrunnsstøy, dermed er det svakt, men øker og øker til u-fine høyder på et knips. Husk at den støyen som kommer ifra utgangen ble forsterket i mikrofon-inngangen og sendt til utgangen igjen, og igjen til mikrofoninngangen osv. i en evig loop, sterkere og sterkere signal for hver gang helt til du drar ut kabelen/mute'r eller til noe hardware tar skade... Hvis det noe hardware som har tatt skade, så er det heller lite du kan gjøre, eneste jeg kan se for meg er at du kjøper et billig lydkort og bare bruker mikrofon inngangen på det, det kommer jo helt ann på hvor avhengig du er av inngangen... Har du prøvd å legge inn software/drivere på nytt? Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Ja skjønner hva du mener, men var ikke feedback da... Jeg skulle prøve å ta opp lyd fra en streama video... Var første gang jeg skulle prøve den. Så tviler på at feedbacken kan ha ødelagt den.. Men skal prøve å reinstalere driveren snart, har hatt så mye og gjøre så hatr ikke hatt tid., Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå