Gå til innhold

Min "skal ha nytt skjermkort" tråd! Update!

P-in-P

Anbefalte innlegg

Hei!

Som sagt så skal jeg ha et nytt skjermkort.

Dette er egentlig veldig enkelt for dere skal bare velge det skjermkortet som blir best hos meg i forhold til det jeg har fra før av hardware - se under!

Budsjett: Alt under 4000,-

Må være AGP.

Skal ikke klokkes og om det blir gjort er det i allefall very soft.

Bør ha 256 med minne.

Støynivå bør/må være under 29 db(A)!

Hvis dere har et av de kortene og et oppsett som ka sammenlignes med mitt så er det fint om dere sier litt om ytelsen, fordeler og ulemper o.l.

Spill som jeg kommer til å spille:

1. FarCry

3. Battlefield Vietnam

4. Doom 3

5. Vampire: TM:B

Disse er sånn ca. rangert etter hyppighet de blir spilt. Får snart tak i HL2 og Battle of Middle Earth så de kommer nok langt opp på lista ;)

Specs:

Asus K8N-E Deluxe

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

1024MB TwinMos DDR 3200

GeCube 9600XT 128MB - 500Mhz <------ Skal byttes ut

Seagate Barracuda 200GB

400W PSU

Kandidater:

- 6800 GT

Club3D GeForce 6800 GT

Albatron GeForce 6800 GT 256MB

XFX GeForce 6800 GT 256MB Dual DVI

MSI GeForce 6800 GT 256MB

Gainward GeForce 6800GT 256 MB Ultra/2400 "Golden Sample"

Leadtek WinFast A400 GT TDH

ASUS V9999 Geforce 6800GT/TD 256MB

XFX GeForce 6800 GT 256MB

- 6800 Ultra

ASUS V9999 GE GeForce 6800 256 MB

Gainward GeForce 6800 256 MB Ultra/2200

- X800 Pro

Sapphire]Sapphire Radeon X800 Pro 256 MB

PowerColor Radeon X800 Pro 256 MB

Sapphire Radeon X800 PRO VIVO 256MB

Sapphire Radeon X800 PRO VIVO 256MB

ABIT Radeon X800 Pro, 256MB, TV-Out, DVI

Connect3D Radeon X800 Pro 256 MB

Club3D Radeon x800 PRO 256MB VIVO

ATi Radeon X800Pro 256MB

ASUS AX800 PRO/TD 256 MB

Palit Radeon X800 Pro 256MB

Hightech Radeon X800 Pro 256MB

Sapphire Radeon Toxic X800Pro

Sapphire TOXIC X800 PRO VIVO

Hightech Radeon X800 Pro 256MB IceQ II

ASUS AX800 PRO/TVD 256 MB

- X800 XT

Sapphire Radeon x800 XT 256MB VIVO

X800 XT PE

Sapphire Radeon X800XT PE 256MB

Hvis det viser seg at jeg har lagt inn et alternativ som ikke matcher mine egne kriterier så si ifra så jeg får fjernet det :)

Edit: Fkernet et par med PCI-E

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

At du har fritidsproblemer.. og altfor mye penger til rådighet..:)

Seriøst:

Kjøp ett av dem.. de vil alle være en ekstrem oppgradering fra det skjermkortet du har nå..

Må du få noen andre til å fortelle deg hva du skal kjøpe?

En som du beundrer veldig.. og som går med de rette klærne og er med i en kul gjeng?

Du og mange andre bør klare å velge ut ett skjermkort ved å "google" litt, lese igjennom 9.887.453 omtrent like tråder.. og vurdere benchmarks på nett utifra ditt/deres bruk..

OK?

Edit&PS:

Jeg sier...:

Kjøp MSI 6800GT.. da det er det eneste Nvidia-kortet du har på "shortlista" di..det er sikkert en god nok grunn for kjøp..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

At du har fritidsproblemer.. og altfor mye penger til rådighet..:)

Seriøst:

Kjøp ett av dem.. de vil alle være en eksterm oppgradering fra det skjermkortet du har nå..

Må du få noen andre til å fortelle deg hva du skal kjøpe?

En som du beundrer veldig.. og som går med de rette klærne og er med i en kul gjeng?

Du og mange andre bør klare å velge ut ett skjermkort ved å "google" litt, lese igjennom 9.887.453 omtrent like tråder.. og vurdere benchmarks på nett utifra ditt/deres bruk..

OK?

slutt å være en gledesdreper her da! denne personen har bestemt seg for å trå til med et skikkelig skjemkort, og har en del penger som han kan bruke på det, ikke noe galt i det! Det er jo heller ikke noe i veien med å spørre andre hva som gir mest for pengene, er du ikke av typen som setter pris på å få så mye tilbake som mulig for det du invisterer i, er det du som har et problem!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kanskje han spør fordi han ikke har peiling på skjermkort (sånn som meg :p)

"Google"->"+test" "+6800Gt" "+X800XT"....

Må det inn med teskjeer?

Det er ikke så veldig mange her som har "peiling" på alle disse korta..

Det er stort sett synsere.. og innimellom noen som både har penger og tid til å gå til anskaffelse av X800 og 6800..

De har stort sett ikke annet å komme med enn at kortet deres er best..men det er ett par stykker som har prøvd både X800 og 6800 og kan evt. gi en tilrådning..

Og det går stort sett ut på det samme...

Finn ut hva du spiller.. om du setter pris på "eyecandy".. høy oppløsning.. så kan man gi ett råd...

Hint2:

OpenGL .. AA/AF... Nvidia...ATI...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
slutt å være en gledesdreper her da! denne personen har bestemt seg for å trå til med et skikkelig skjemkort, og har en del penger som han kan bruke på det, ikke noe galt i det! Det er jo heller ikke noe i veien med å spørre andre hva som gir mest for pengene, er du ikke av typen som setter pris på å få så mye tilbake som mulig for det du invisterer i, er det du som har et problem!

Nei,.. jeg har ikke ett problem..annet enn at jeg er en grinebiter..:)

Jeg leser tråder, tester på nett.. "googler".. kjøper kort.. tester ut.. og finner ut hva som er best *for meg*..(pris<->ytelse). Å kjøpe det siste/dyreste av skjermkort er ikke hva jeg definerer som å få mest mulig for penga.. men du står fritt til å ha en annen mening...

Og jeg setter pris på *de som har noe å bidra med* i slike tråder..men det begynner å bli *mange* slike tråder.

Det er derfor bl.a. noen med litt peil har laget en "sticky" i dette forumet om "high-end" kort.. Har du og trådstarter sett den? Ikke det nei....

Lenke til kommentar

MSI kortet er på lager hos PSData. Det er grunn nok for meg å anbefale dette. ;) Jeg ville sjekket gjennom listen en gang til og tatt bort dem som ikke er på lager eller har bekreftet ankomst. Dette rett og slett fordi du da mest sannsynlig må vente til godt ut på nyåret før du får det.

Lenke til kommentar

Da ver det gjort!

Vinnern ble Sapphire Radeon X800 PRO VIVO 256MB :love:

Grunn: Fulgte alle kriteriene mine, gjør det bra i tester, og PSdata hadde det inne :)

Til de (han) som syter for at jeg gjør som det et forum handler om, diskuter ting og finne ut ting; Jeg hadde allerede før jeg postet favoritter og var egentlig ganske bestemt, men jeg ville høre hva andre mente om de forskjelllige kortene og se om de jeg ville ha ble nevnt, noe det i og for seg gjorde, men så viste det seg at det ikke var noen som hadde noen av disse inne...

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...