Gå til innhold

Norton Ghost 9 Eksperter, trenger råd.

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er program CD'en du prøver å boote, så er du på feil spor. Det menes at hvis du har brent imaget ditt til CD så skal du kunne boote den CDen.

Ellers kan du lage en boot floppy med Norton Ghost Boot Wizard.

Og hvor finner jeg denne boot wizard`en?

Lenke til kommentar

Javel, Jente ;)

Først så er det en ny versjon som er ute og går. Holder meg selv til 8.0 Corp edition, siden den har GhostCast.

Har du prøvd å lete i start menyen i windows i en mappe som heter Symantec/Norton Ghost eller noe i den duren (om du har installert den i windows vel og merke). Der skal det ligger boot wizarden som andre har hjelpt deg med å finne. Ellers så ligger det, iallefall hos meg, Ghost Explorer som kan la deg browse ghost-filene dine og du kan hente ut filer ifra den.

Les hjelpefilene til programmet, det står mye fornuftig der også. Og tar ofte kortere tid enn å spørre på et forum.

Lenke til kommentar
Hvis det er program CD'en du prøver å boote, så er du på feil spor.

Må korrigere meg selv. :p

Har nå tatt en kikk på Ghost 9, og der står det faktisk at man skal boote fra program CD'en.

Ghost 9 ser ut til å være det samme som Drive Image, det er en ren Windows basert løsning hvor man slipper å reboote i DOS for å lage image.

Det er selvsagt en fordel for de som har 'DOS-fobi', og det er nok enklere å selge en slik løsning. Men jeg har mine tvil om det er like bra, det er svært komplisert å gjøre slikt mens Windows er i gang, og det betyr flere muligheter for feil.

Jeg holder meg til Ghost 2003, syntes det er helt kurant å gjøre backup i DOS.

Lenke til kommentar

Har nå tatt en kikk på Ghost 9, og der står det faktisk at man skal boote fra program CD'en.

Ghost 9 ser ut til å være det samme som Drive Image, det er en ren Windows basert løsning hvor man slipper å reboote i DOS for å lage image.

Det er selvsagt en fordel for de som har 'DOS-fobi', og det er nok enklere å selge en slik løsning. Men jeg har mine tvil om det er like bra, det er svært komplisert å gjøre slikt mens Windows er i gang, og det betyr flere muligheter for feil.

har bytta til norton ghost 2003 nå., Reinstallerte også. Nå er det bare å få ipoden til å fungere her. Er visst flere som har samme problem ( med ipoden ) for tiden, mener å huske at jeg leste om noen andre med samme problem som meg.

edit: jeg har ikke bios-fobi, hehe. SYnes faktisk det er greiest å bruke bios i slike tilfeller.

Endret av asad
Lenke til kommentar

du, etter å ha tatt backup av disken, i dos, får jeg melding om at det er blitt gjort noen feil, men imaget er der.

Har dette noe med usb, firewire innstillingene å gjøre? I innstillinger kan man stille inn om man vil ha støtte for usb 1, 2 og slikt. EGentlig lurer jeg på en ting, hvilke innstillinger har du? Takk.

Lenke til kommentar

Antar du snakker om Ghost Boot Wizard innstilinger.

Jeg har ikke krysset av for noe som helst. Jeg bruker bare intern disk, ikke USB / Firewire.

Hva slags feil er det du får? Har en sjelden gang i blant opplevd at image filen er korrupt, og det er kjedelig hvis du ikke lenger har orginalen. Det er en meny i DOS programmet heter 'Check', den lar deg verifisere imaget.

Lenke til kommentar
Antar du snakker om Ghost Boot Wizard innstilinger.

Jeg har ikke krysset av for noe som helst. Jeg bruker bare intern disk, ikke USB / Firewire.

Hva slags feil er det du får? Har en sjelden gang i blant opplevd at image filen er korrupt, og det er kjedelig hvis du ikke lenger har orginalen. Det er en meny i DOS programmet heter 'Check', den lar deg verifisere imaget.

Skal kjøre backup en gang til snart, så poster jeg feil- meldingen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...