.Marcus Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Vel, får masse saker til luftkjøling til jul, og synes at da burde jeg kunne klokke høyere enn 2990 MHz på en P4 2.6C Northwood. Men dette ville da bli mye lettere hvis multiplieren kunne bli stilt på. Er det noen som har noen slue tips og triks for å oppheve den? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Nei... eller tja... Finnes bioser nå til noken hovedkort som gjer at du kan senke multiplieren. Altså du kan kun senke multiplieren fra det den var. Det er for dei som vil overklokke fsb meir, og der cpu toppp speed er ein hindring! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ok, artig å vite Men jeg får trå til og kjøpe en AMD snart da, ulåst og greier! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Men jeg får trå til og kjøpe en AMD snart da, ulåst og greier! Athlon 64 er låst oppover, FX er åpen. P4 2.6 kan ikke låses opp, det gjelder kun nyere prosessorer. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Dessverre må det nok store inngrep til for å få av "sperren" på din 2.6C. De nyeste intel CPUene har dessverre låst multiplier, men FSB stiller du så lang oppover/nedover systemet greier. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 De nyeste intel CPUene har dessverre låst multiplier, men FSB stiller du så lang oppover/nedover systemet greier. Mener at alle Prescottene over 3,2ghz kan låses opp, nedover, ved hvisse bioser... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Hehe, skal sette i sammen noe greier til søstera mi, så jeg får se om hun ikke kan få min så får jeg meg en FX Dette kalles på godt norsk snylting bare så det er sagt hehe Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Koffor i all verden har Intel låst multiplier egentlig??! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Vet ikke, intel hadde solgt flere om de hadde vært uløåst.... Helt klart.. HVorfor skal ikke vi få låv til å leke oss? Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Vet ikke, intel hadde solgt flere om de hadde vært uløåst.... Helt klart.. HVorfor skal ikke vi få låv til å leke oss? Huh, hvor får du det i fra? (med mindre du var ironisk) Enkelt og greit, prosessorene blir utvalgt til satte hastigheter og det er ingen fordel for produsenten at brukeren kan endre hastigheten så lett. Men det er flere ulemper, bla at selgere endrer multiplyeren og lurer kjøper til å kjøpe en prosessor som kjører over sine spesifikasjoner. En annen ulempe er at det da ikke hadde vært noen forskjeller på prosessorene i en serie. Hvorfor kjøpe 3.0c til 3000,- når 2.4c koster 2100,- og prosessorene er identiske bortsett fra et lite valg i bios. Og om du tror at flesteparten av prosessorer blir solgt til overklokkere tar du ganske feil. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Hvis du skal "multiplier-overklokke" blir ikke prosessoren varmere da? ER sikkert ganske tulling når jeg spør men det bare poppet opp i hodet på meg :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå