Gjest Slettet+432 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Veldig ofte når jeg skal kopiere mapper og slikt så får jeg opp meldingen: cp: omitting directory `mappenavn` Hva betyr det? Hvordan kan jeg rette opp i det? JA, er root. Har Slack 10.0 Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Bruk cp -R. Har irritert meg over det samme selv flere ganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ok, takk... Men er det noen som vet hvorfor dette kommer? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Det er bare sånn cp er laget, og det er riktig at det skal være sånn. Er vel for at man skal bevist måtte velge å kopiere mapper. Endret 14. desember 2004 av LessThanJake Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Men det er jo bare av og til det kommer da... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det skal komme kvar gong ein kopierar mapper med "cp" utan å bruke -r. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 I motsetning til mv som ikke krever -r for å flytte mapper. Med cp trenger du alltid -r for å kopiere mapper. Alltid. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Merk at en helst bør bruke -R. Fra manualen: -r Copy directories recursively, and do something unspecified with objects other than ordinary files or directories. (Thus, it is allowed, in fact encouraged, to have the -r option a synonym for -R. However, silly behaviour, like that of the GNU 4.0 version of cp is not forbidden.) Mens -R tar seg av slikt på en måte som er mer forutsigbar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå