Gå til innhold

Spørsmål om Boxed Prossesor

tørrfisk

Anbefalte innlegg

Har nettopp motatt 2 stk boxed prosessorer 1stk 3.0Ghz prescott, og 1 stk 1,6 AMD sempron.

Det er en teip på heatsinken med noe under, går utifra dette er kjølepasta? :hmm:

Bør jo være klar til installasjon når de er boxed.

Noen som vet om det er kjølepasta?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en såkalt thermal pad. Hvis du har litt god kjølepasta for hånden, f.eks. Arctic Silver 5, så bør du heller bruke den. Thermal pads leder varme dårligere enn det meste av kjølepasta, og brukes vel stort sett for å gjøre monteringsarbeidet enklere.

Lenke til kommentar

Nei, du er ikke nødt til å bruke kjølepasta, men det er et bedre valg enn thermal pads. Hvis det er vanskelig å få tak i kjølepasta, er det bare å bruke boxed-kjølerne med thermal pads som de er. Det går jo alltids an å bytte ut thermal pads i ettertid også. :)

Lenke til kommentar

Boxed-kjølerne er jo beregnet på de prosessorene de følger med, og er testet deretter. Du vil nok ikke ha noen problemer i det hele tatt med å bruke dem i årevis med medfølgende thermal pads. Fordelen med en god kjølepasta ser du best når du prøver å overklokke, men da ville jeg nok anbefalt noe bedre enn en boxed-kjøler uansett...

Sjekk forresten ut den glimrende goop-guiden på overklokking.no:

http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html

Lenke til kommentar

Kommer nok aldri til å overklokke noen av disse siden de skal i datamaskinene til min digitalt tilbakestående far (Sempron) og min flyspillgale, men ikke så data-erfarne storebror (P4).

Så da går det fint med boxed kjølere? :)

Det er i såfall flotte nyheter! :thumbup:

Da har jeg julegavene klare :D:w00t:

Er det forresten noe jeg trenger å vite før jeg installer Sempronen? (untatt at jeg må være veldig forsiktig siden det er socket A)

Lenke til kommentar

Du får nok startet maskinen fint med Sempronen, men det kan hende du må i BIOS for å stille opp til riktig hastighet på prosessoren. Ellers vil en BIOS-oppdatering gjøre samme nytten, hvis dette gjelder et litt nyere hovedkort til Socket A.

Boxed-utgaver av prosessorer er ment til å være klare til installasjon. Derfor skal du ikke trenge noe annet enn det som ligger i pakken. Den thermal paden som sitter under kjøleribba er mer enn god nok til normal bruk.

Og man skal vise generell forsiktighet ved all hardware-installasjon. Socket A-prosessorer har bare ikke den beskyttende metallkappen som Intel (Socket 478 og 775) og AMD Athlon 64 (Socket 754 og 939) har. Pass på å sette kjøleribba vannrett over CPU og monter forsiktig så går det nok helt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...