Gå til innhold

BOXEDvifte + demontering = døden?

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hadde tenkt å montere den nye cpuvifta mi i dag... Men da jeg snakket med en jeg kjente sa han at det kjølpepastaen på BOXEDvifter på en måte brant seg fast i cpuen... Han annbefalte meg å ikke ta av vifta fordi han mente det kunne ødelegge cpuen...

Er det noen sannhet i dette? Jeg har veldig lyst til å montere ny vifte så det hadde vært kjekt med raske svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd at en CPU har blitt dratt ut av socket ved fjerning original-kjøler pga sticky thermal pad, men verken CPU eller socket så ut for å ta skade av det. Kan selvsagt ikke garantere for at det går bra i alle tilfeller lell...

I ettertid har jeg alltid sørget for at kjøleribbene er relativt varme før fjerning, slik at de løsner lettere fra CPU/GPU. Fungerer som regel fint.

Lenke til kommentar

Kjølepastaen kan fungere nesten som lim og kjøleren kan sitte bom fast. Da er det bare å vri kjøleren fram og tilbake samtidig du forsiktig prøver å løfte den rett opp, så vil den etterhvert løsne og du kan løfte kjøleren enkelt av.

Vil tro de fleste CPU'er dør av temperaturen lenge før den blir så høy at pasta svies :roll:

Men lykke til :thumbup:

Edit, Leif er en slem mann.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Har fiksa det nå!

Den nye vifta passa ikke :(

Satt BOXEDvifta tilbake med egen kjølepasta og da sank temperaturen med 10 grader! supert...

Foreløpig fornøyd!

Lenke til kommentar

jeg knakk noen pinner under cpuen ved og løsne boxed vifta :/

Jeg greide og bøye den litt når jeg dro den ut og da bøyde de seg, så jeg bøyde de tilbake så knakk 1 eller 2 :/ ikke morro

Men en jeg kjenner fiksa det igjen :) jeg kunne ikke lodde eller noe på den tiden så jeg hadde ikke peiling på sånnt.

Så vær forsiktig, jeg dro forresten den ut av suckeden med låsen på lett. bare dra den RETT OPP

... nb : Rett opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...