Gå til innhold

Erfaringer med SX1

MarkusG

Anbefalte innlegg

qwert skrev:
  Apple Ståle skrev:
1.Hvor finner jeg photoacute?

2.Hva gjør det?(såppas skjønner jeg at det har noe med bilder å gjøre

3. Funker det på mac (OS 9/OS X)?

1: http://www.photoacute.com/

2: Det tar flere bilder, justerer dem i forhold til hverandre og bruker informasjonen fra disse til å lage et supersamplet (oppskalert) bilde av høyere kvalitet enn man ville oppnådd ved å interpolere fra ett enkelt bilde.

3: Det kjører direkte på telefonen uavhengig av OS på datamaskinen.

Edit: Skrivefeil.

Fant også denne testen... Bandidos sin test

Må skaffe meg dette snarest! :!:

Endret av Apple Ståle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  makos skrev:
Hvordan funker dette da?

Det funker veldig bra.

Encoder om vanlige xvid, divx osv. til lavere oppløsning og litt slappere framerate.

Kjører fullskjerm på mobilen (bortsett fra batteriindikatorlinja, som er hardkodet i SX1).

Med vanlig settings blir en vanlig film på 60-70 MB.

Edit: Det finnes også en program som heter MobiClip, men dette er ikke offisiellt, det selges i stedet til tjenesteleverandører. Dette har litt bedre kvalitet enn Smartmovie, men filmene tar langt større plass.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

*Litt* dårligere kvalitet da :) Men hvis det er til å spille av video som er tatt opp på mobilen, er det jo greit. Forresten burde du få tak i et program som heter ETI-Camcorder for å erstatte den innebygde videoopptageren.

Edit: Er jo bare å bruke søk-funksjonen, så finner du trådene :roll: . Jeg har i hvert fall gjort det for deg denne gangen:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...rtmovie,and,sx1

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=32470

Ja, det følger med datakabel, men hvis du skal overføre noe mer enn småtteri, må du skaffe deg usb2.0-kortleser, da overføring via datakabel er ulidelig tregt.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
  molna skrev:
  Apple Ståle skrev:
-MP3-spilleren stopper opp(går ikke videre når sagen er over)

Det er fikset i FW14 tror jeg (?), som ble lagt ut på Siemens' hjemmesider denne uken.

Dere bør sjekke opp litt før dere legger ut nyheter. FW14 er kommet kun til noen varianter. På den firmwaren som nordmenn bruker, eksisterer det kun FW12.

Lenke til kommentar
  makos skrev:
Her er FW 14

Leste i testen til amobil at skjermen til 6600 var mye bedre SX1 sin, noen som har noe og si i mot dette?

Har en kompis som har 6600, du skal være rimelig fintfølende for å se noen stor forskjell. 6600 virker muligens litt lysere på max lysstyrke, men jeg mistenker nesten at amobil ikke visste at man kunne stille opp lysstyrken på SX1 i den testen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...