Lizziezia Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei alle der ute ! Jeg driver mye med digital fotografering (Canon G3 m/tilbehør) på hobby-basis og synes det er morsomt med bildebehandling i etterkant. Benytter stort sett Adobe Photoshop 7.0 og kan noe, men ønsker å bli litt flinkere med de utallige funksjonene og selve editering. Tror jeg har bruk for en slags "lærebok" i Adobe Photoshop 7.0 og har sett på noen titler på Amazon.no. Er det noen dere kan anbefale? Har sett litt på disse, men vet ikke hvem som er bra. Åpen for forslag. - Adobe Photoshop 7.0 Studio Techniques - ISBN: 0321115635 - Adobe Photoshop 7.0 Classroom In A Book - ISBN: 0321115627 - Adobe Photoshop 7.0 Tips And Techniques - ISBN: 0072224460 - Adobe Photoshop 7.0 Bible - ISBN: 076453694X Lizziezia Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har lest to utgaver av Photoshop Bible og synes de er kjempebra. Men jeg er av den systematiske typen som ikke lar meg skremme av 7-800 sider (???, husker ikke nøyaktig hvor mye, men disse bøkene er TYKKE). De starter på A og slutter på Å. Jeg liker den måten å lære på. Men skal du lære tingene litt kjapt eller hoppe fram og tilbake er ikke "Bible" boken for deg. Og den er relativt fattig på tutorials, baserer seg på nøyaktige beskrivelser av framgangsmåter snarere enn praktiske tutorials. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 PS-bibelen min er på over 1000 sider (CS). En utmerket bok, men ikke akkurat anbefalt å lese fra perm til perm. Mer nyttig som en slags oppslagsbok. Inneholder all tenkelig info, apsolutt å anbefale... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 men ikke akkurat anbefalt å lese fra perm til perm. Da har jeg - to ganger - gjort ting som ikke er å anbefale.... (Først med 6.5 utgaven og så med CS-utgaven). Men du har selvsagt rett - og det var det jeg skrev i innlegget mitt også. Lenke til kommentar
Lizziezia Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Takk for svar. Så Photoshop Bible er å anbefale om man står fast med et problem i programmet? Det er noen ganger som jeg kommer verken frem eller tilbake, så hadde vært fint med en oppslagsbok så sant denne vil gi meg et greit svar. Jeg blir ikke skremt av tykke bøker, og denne boken høres grei ut. Den forklarer hvordan jeg kan gå frem for eksempel montering av bilder, fargejustering og bruk av filtre? Lizziezia Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ja, den gir svar på alt dette og er fenomenal som oppslagsbok. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei alle der ute ! Jeg driver mye med digital fotografering (Canon G3 m/tilbehør) på hobby-basis og synes det er morsomt med bildebehandling i etterkant. Benytter stort sett Adobe Photoshop 7.0 og kan noe, men ønsker å bli litt flinkere med de utallige funksjonene og selve editering. Tror jeg har bruk for en slags "lærebok" i Adobe Photoshop 7.0 og har sett på noen titler på Amazon.no. Er det noen dere kan anbefale? Har sett litt på disse, men vet ikke hvem som er bra. Åpen for forslag. - Adobe Photoshop 7.0 Studio Techniques - ISBN: 0321115635 - Adobe Photoshop 7.0 Classroom In A Book - ISBN: 0321115627 - Adobe Photoshop 7.0 Tips And Techniques - ISBN: 0072224460 - Adobe Photoshop 7.0 Bible - ISBN: 076453694X Lizziezia Heisann! Jeg har brukt Photoshop 6.0 Classroom In a Book fra Adobe. God bok som jeg anbefaler videre. Boka er bygget opp med toturials. Starter med det helt enkle, og tar for seg de meste grunnleggende i PS. Penneverktøy, dypetsing, masking, Alphakanaler, bilderedigering og andre morsomme ting. (Brukte den på en skole for noen år siden, der jeg ble utdannet macoperatør.) PS Bible ser jeg mer på som et oppslagsverk. Bra bok det og. Lenke til kommentar
ias Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Disse bøkene er veldig populære når det gjelder bruk av Photoshop for digitale fotoamatører/semiprofesjonelle: The Photoshop CS Book for Digital Photographers Adobe PhotoShop CS for Photographers: Professional Image Editor's Guide to the Creative Use of Photoshop for the Mac and PC Linkene er til CS, men finnes eldre for ver. 7 også tror jeg. ias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå