Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med modem

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått adsl fra catch, og modemet jeg fikk med er en Topcom Xplorer 871B.

Jeg lurer på hvordan jeg skal få kommet meg inn på config siden.

Etter det jeg har skjønt så skal jeg skrive en ip, men jeg vet ikke hvilken ip.

Noen som vet?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har vært rundt omkring på internett og lett etter akkurat det samme, men har ikke funnet en måte å komme inn på config'en til Catch sin ADSL Modem Topcom Xplorer 871B. Jeg har prøvd å gjøre det som stod her, men det funka ikke hos meg. Er det noe mere jeg kan gjøre? Har også prøvd med Telnet, men den greier ikke å kople seg til config'en.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har noen klart å løse problemet med dette modemet ??

Etter en del studier, blandt annet på Telenor's sider, ser det ut til at problemet oppstår i forbindelse med f.eks. MSN Messenger 6.2.

Jeg har også adsl fra Catch, og alt gikk perfekt helt til MSN ble installert på begge maskiner i mitt LAN. Modemet struper hastigheten og så stopper alt opp. Virker også som alt blir normalt for en stund når jeg rebooter modemet.

Jeg klarer heller ikke å logge inn på modemet. Topcom har utgitt en ny firmware (som finnes på Telenor's sider), men det ser ut som innlogging er noe som bare kan gjøres av Telenor's kunder. Merkelig, eller...?? IP-addressen oppgitt er 10.0.0.254.

Jeg har vært i kontakt med både Topcom og EUnet (min Catch leverandør)....ingen av dem skjønner noe av dette, og sier at det ikke skal være mulig å logge inn på modemet. Begge har lovet å komme tilbake med svar, vi får se om de holder hva de lover. EUnet har sagt at de skal ta det opp med Topcom.

Lenke til kommentar
Jeg klarer heller ikke å logge inn på modemet. Topcom har utgitt en ny firmware (som finnes på Telenor's sider), men det ser ut som innlogging er noe som bare kan gjøres av Telenor's kunder. Merkelig, eller...?? IP-addressen oppgitt er 10.0.0.254.

Det er stor forskjell på B og BT som er omtalt på Online sine sider.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Jaha, det forklarer jo en del, uten at det sier noe om hva forskjellen(e) består i...MEN, dette faktum har ikke fremkommet på Telenor's sider før de aller siste dagene, da de er veldig nylig oppdatert. Topcom har heller ikke omtalt modemet som 871BT før nå.....og kun 871B står på produktlisten.

Spørsmålet som gjenstår er : hvis 871BT har en bug, hvor rimelig er det å anta at 871B har samme problem ...*sukk*

Lenke til kommentar
Spørsmålet som gjenstår er : hvis 871BT har en bug, hvor rimelig er det å anta at 871B har samme problem ...*sukk*

BT er jo modem/router mens B er et helt enkelt prekonfigurert modem.

Bugen på BT var vel relatert til UPNP noe som ikke burde finnes på et reint modem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har Topcom Xplorer 871B fra Telenor. Modemet låser seg minst to ganger daglig. Har lastet ned den nyeste firmwaren fra topcom, men det hjalp ikke. Så da lurer jeg på om det er noen som har noen tips angående problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...