MrRetard Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei på dere! Etter at jeg fikk dataen for 5mnd siden så har jeg ikke hatt problemer, men for 3uker siden så gikk dataen min treg pga virus (dette fant jeg ut etter en formatering). Så en kamerat som tydeligvis ikke hadde så veldig mye peiling (akkurat som meg) gikk inn i bios og tok en titt.. og endra på ting han mente skulle være slikt og slikt. Etterpå ble han veldig usikker på hva som var galt pga dataen ble bare tregere og tregere.. Så jeg lurer på hva biossettings bør stå på! Dataen min er som følgende: - AMD Athlon XP2600+ 1.917 Ghz Barton Socket A 333MAHz bus. 512KB Barton - Abit Siluro Geforce FX5200 DT 128MB AGP, DDR, Tv-out, DVI-I, Retail - EKL Blade XP Controlled Socket A opp til AMD Xp3200+ (hva dette betyr?) - HOVEDKORT: MSI KT6 DELTA-FISR Hovedkort Socket A KT, S-ATA. ATX. GbLAN, Raid, Firewire Om dere trenger bilder av bios for å hjelpe meg, så er det bare å gi beskjed! mvh Ole som har 0 peiling Lenke til kommentar
Cless Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 De burde stå på Default. Du kan stille tilbake BIOS instillingene ved å gjøre dette: BIOS Default Lenke til kommentar
husmann Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kan du ikke bare søke opp hovedkortet ditt hos produsenten, finne nyeste bios og laste ned den og så flashe denne da. På denne linken burde du finne det rette Bios MSi KT6-kort Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 -Først slår du opp i manualen og finner ut hvordan du resetter CMOS der (skal være en jumper på HK'et). -Deretter resetter du CMOS -Så slår du opp i manualen og leser om alle de forskjellige tingene der. (google kan hjelpe deg med vanskelige ord) -Så går du inn i BIOS og setter (eller skjekker at) FSB står på 166MHz. Andre innstillinger: -vCore: 1,65V -FSB/RAM ratio: 1:1 (1/1) -RAM-hastighet DDR333 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) -Først slår du opp i manualen og finner ut hvordan du resetter CMOS der (skal være en jumper på HK'et). Er jo ingen grunn til å gjøre det på den måten når han ikke har problemer med å komme inn i BIOS. Man finner menyen for å laste default verdier, vanskeligere er det ikke. Edit: Det med F10 var nok litt forkjært sagt. Det er som regel i Exit menyen. Clear CMOS og laste default gir akkurat samme resultat. Endret 15. desember 2004 av hårek Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 -Først slår du opp i manualen og finner ut hvordan du resetter CMOS der (skal være en jumper på HK'et). Er jo ingen grunn til å gjøre det på den måten når han ikke har problemer med å komme inn i BIOS. Man trykker F10 for å laste default verdier, vanskeligere er det ikke. Funker det på alle HK? Å resette CMOS er ihvertfall en trygghet om at alt er som det skal være. Dessuten kan det være kjekt å lære seg det før eller siden. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 -Først slår du opp i manualen og finner ut hvordan du resetter CMOS der (skal være en jumper på HK'et). Er jo ingen grunn til å gjøre det på den måten når han ikke har problemer med å komme inn i BIOS. Man trykker F10 for å laste default verdier, vanskeligere er det ikke. Neida, han har ikke problemer med å komme inn i bios. Men bios instillingene kan være feil og da er clear cmos en bra begynnelse. Så må han finne de riktige instillingene, eller de som manualen annbefaler som standar. Men somsakt så kan du gjøre det på den måten også, men du sletter ikke cmos med å trykke F10. Lenke til kommentar
MrRetard Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Noen som vet hvor jeg kan laste ned chipset drivere til hovedkorte mitt? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 http://www.msi.com.tw/program/support/down...list.php?kind=1 Du finner dem ettsted her inne på hjemmesiden til MSI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå