Telesaint Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg skrev et innlegg anngående problemer jeg hadde med å få koblet meg opp på LimeWire gjennom en WLAN router jeg hadde: Min forrige post anngående dette problemet! Kort fortalt fikk jeg bluescreen og reboot hver gang jeg forsøkte å kjøre LimeWire (og eMule faktiskt). Tok veldig kort tid så skar hele systemet seg. Det fungerte fint når jeg skrudde av WPA og kjørte åpnet nett, eller koblet meg direkte inn på routeren med kabel, men hvem vil sitte med et usikret nett eller en kabel i sin bærbare i dag? Problemet springer ut ifra at den gamle driveren ikke takler p2p over et WPA sikret WLAN. Etter litt undersøking på nettet fant jeg følgende side (dette er fra Gnutelle Forums): Løsning på problemet! Her er hva Scott har funnet ut: My laptop and many others that were purchased within the last 2/3 months that have Intel Centrino are running the new Pentium M Dothan chipset. This chipset usually includes the Intel 2200BG Pro Wireless Network Adapter built in. On December 1st Intel released an update for the 2200BG chipset which includes a completely revamped driver and new management software for the wireless connection. When I ran Limewire with the old driver installed I was getting a bluescreen on connect and unfortunately the bluescreen was NOT pointing to any files or drivers as the culprit. After installing this update I have been running Limewire fine ever since. It is my understanding that many others have reported this problem and in my experience this is the answer. Min Toshiba Satellite M30X hadde følgende driver : 8.0.12.9000W2BG MENS DEN NYE ER : 9.0.1.9 Den nye driveren finner man ikke ved å se på feks. Toshiba sine sider (de har kun fortsatt 8.0.12.9000W2GB for nedlastin for de av dere som har Toshiba) eller ved å lete etter oppdateringer automatisk i enhetsbehandling. DEN MÅ LASTES NED FRA INTEL SINE SIDER! Det følger dessuten med et par ekstra vertkøy når man installerer denne! Driverene finner man HER : Nye Intel Centrino WLAN Drivere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå