sebbern Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei Har tenkt å bestille 2-3 kabinettvifter. Har 2 fra før. Men jeg trenger strøm til disse. Tenker ikke på viftestyring, men bare strøm. Har kun strøm til 1 vifte, så den andre vifta ligger ubrukt. Men nå tenker jeg på å sette i så mange vifter som det er plass til Er det noen som har råd om strømtilførsel til vifter. Kanskje er det så lett som en overgang. Takker for gode svar.. Mvh. seb Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Er dette 3-pins vifter, eller 4-pins vifter ? Dette er da en mulighet visst det er 3-pins vifter -> Link Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 er Papst 90 mm vifte. Er 3 pinner i den kontakten jeg pluuger i, altså 3 "hull" på ledningen til vifta. Regner med at det er 3 pins Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Funka dårlig den linken, men ser ut som Mircoplex har problemer.. Endret 14. desember 2004 av sebbern Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Skal bestille viftestyring og 2 stk 80 mm papst vifter fra microplex.. Er det noe forskjell på 12, 19, 26, 32 og 37db viftene i grunn? Kan vel kjøre en 12 db vifte på 37 db med å øke turtallet? Prisen er lik på alle, så ville tro det var mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du kan ikke kjøre en 12dB's vifte til en 37dB's vifte. Men du kan kjøpe en 37dB's vifte, og senke turtallet slik at den blir lik en 12dB's vifte. Vitsen med en viftestyring er å minke turtallet på vifter, ikke øke. Jeg har ville kjøpt en 32dB's vifte, og senket turtallet på den. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg holder med Moltrez her. Men husk også at jo mere de viftene støyere jo mere luft kan de flytte. Viftestyring brukes til å senke viftene dine nå systemet ditt ikke jobber hard og ikke blir varmt - og derfor ikke trenger enormt med kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå