Gå til innhold

Hvor høy tempratur bør en Intel P4 3.4GHz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ganske høye temps selv med boxedkjøleren.

Jeg kjøpte Thermaltake Tower 112 m/ 2 papst vifter og arctic silver 5 , da ordna det seg fort.

Etter min mening kan også boxed kjøleren være litt vrien å få på skikkelig når det gjelder socket 775 , så det kan være du har vært litt uheldig.

Kanskje prøve igjen med litt Arctic Silver 5 først?

Du må huske å skrape vekk thermal pad`en og vaske litt med Isopropanol i så fall.

EDIT: En prescott skal tåle slike temperaturer , men det er alltids greit å få den så lav som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Thermaltake Tower 112 m/ 2 papst vifter og arctic silver 5 , da ordna det seg fort.

Etter min mening kan også boxed kjøleren være litt vrien å få på skikkelig når det gjelder socket 775 , så det kan være du har vært litt uheldig.

Du må huske å skrape vekk thermal pad`en og vaske litt med Isopropanol i så fall.

EDIT: En prescott skal tåle slike temperaturer , men det er alltids greit å få den så lav som mulig.

Hvor mye sank tempraturen når du byttet vifte??

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Thermaltake Tower 112  m/ 2 papst vifter og arctic silver 5 , da ordna det seg fort.

EDIT:  En prescott skal tåle slike temperaturer , men det er alltids greit å få den så lav som mulig.

Hvor mye sank tempraturen når du byttet vifte??

vel Jeg hadde 58-60 grader ved oppstart av maskinen før. Nå ligger den på ca 31 grader. Load rundt 45. Men jeg mistenker sterkt at boxed kjøleren hadde dårlig kontakt. Den skal fungere bedre.

Dette er temps med stock hastighet.

Håper du får orden på sakene.

-Frentix

Lenke til kommentar

Min erfaring med Prescott og boxed er at den er mer enn god nok, men det er alfa-omega å få luften rundt unna, og som noen har nevnt er kjøleren kanskje lett og sette på litt dårlig.

Jeg kjører min 3,0 på 3,3 med boxed, og har aldri vært over 55 grader, original goop. Det jeg har er en bra PSU som suger lufta rett ut over cpu.

Lenke til kommentar

Sitter med en Prescott 3,0 CPU nå, ved full load ligger den på rundt 55-59 grader, 45 ved idle.

Dette er forsåvidt greit nok, problemet er lydnivået.

Når jeg fyrer opp et spill som Football Manager 2005 høres det etterhvert ut som hele maskinen skal ta av og fly ut vinduet.

Jeg har da den medfølgende vifta på, i tillegg til en PSU med to vifter.

Kabinettet er 3 år gammel og ventilasjonen er ikke den beste sikkert. Vil det kanskje hjelpe på mine lydproblem om jeg bytter ut kabinettet med en mer ventilert løsning?

Er det noen som vil tipse om en litt mer stillegående vifte enn den som fulgte med CPUen?

Lenke til kommentar
Eg har en Intel P4 3.4GHz Som går på mellom 45grader og 65 på standar klokkefrekvens (Overklokker noen ganger opp til 3.8GHz)...

E det for høy tempratur??

Hvis det e for mye, er det noen som vet om noen vifter eg kan kjøpe...???

65 grader er for høy temperatur etter min mening.

Har du brukt kjølepasta/goop? Mye?

50-55grader load er en grei temp på den CPUen.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
DaveGrohl Skrevet 15/12/2004 : 19:34

Sitter med en Prescott 3,0 CPU nå, ved full load ligger den på rundt 55-59 grader, 45 ved idle.

Dette er forsåvidt greit nok, problemet er lydnivået.

Når jeg fyrer opp et spill som Football Manager 2005 høres det etterhvert ut som hele maskinen skal ta av og fly ut vinduet.

Jeg har da den medfølgende vifta på, i tillegg til en PSU med to vifter.

Kabinettet er 3 år gammel og ventilasjonen er ikke den beste sikkert. Vil det kanskje hjelpe på mine lydproblem om jeg bytter ut kabinettet med en mer ventilert løsning?

JA! Jeg kan ikke få sagt det nok hva jeg mener i alle fall. Jeg kjøpte Qtec kabbinett for å komme billig i gang. Hadde da tall som du oppgir @3.0

Det jeg oppdaget var at luften i kassa var ca 35-40 grader fordi PSU trakk både dårlig, og tillot lufta og bli stående på undersiden (rett over CPU)

Byttet til Fortrom PSU som har en 120mm vifte rett over cpu, etter dette har jeg ikke hatt varmeproblemer, og ikke minst støynivået betraktelig ned.

CPU vifta kommer nå ikke opp i de turtall hvor den blir plagsom, og PSU har jeg satt til ca 2/3 hastighet.

Jeg vil anbefale alle som sliter med varme/støy på Prescott til å ta en temperaturmåling i nærheten av CPU inne i kassa, har man sørget for kjølig luft til CPU vifta burde det være tilstrekkelig med Boxed.

Kan også være lurt å sjekke (hvis man har) innstillinger for hvilke temperaturer vifta skal ha hvilket turtall. Setter man vifta til og forsøke og holde Prescott på under 30 grader har man vel tapt... Da vil vifta gå for fult omtrent hele tiden, med den støyen det fører med seg.

Det jeg ER enig i er at boxed vifta over ca 2500 rpm er som å sitte med støvsugeren på.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...