Gå til innhold

Demoted Designs v8: Synspunkter?

Anbefalte innlegg

Hei igjen,

Da er det nå en stund siden hele v7-prosjektet gikk i vasken grunnet en feil jeg aldri fant ut av. Kanskje like greit.

Har nå tatt i et lite skippertak for å gjøre den litt mer nøytral og vennlig enn forrige versjon, og synes vel egentlig å ha lykkes med akkurat det.

Ikke minst har jeg rekodet hele porteføljen, da den fort ble litt for simpel. Simpel er den enda, men med litt mer informasjon om noen av prosjektene. Det er vel tross alt sluttproduktet som teller for de som er ute etter å se på slikt, så jeg ønsker ikke å overdrive det heller.

Har ellers stipped ned informasjonen litt, unødvendig informasjon og småprat er rett og slett kastet i papirkurven.

Før du kommer med din kritikk vil jeg gjerne at du har i bakhodet at jeg ikke er ute etter å selge "så-mye-som-mulig", derfor den "ikke-kommerse" stilen, oppdrag har jeg i grunn nok av om jeg ønsker det. Se heller på det som en samling av mine arbeider og kanskje litt mer.

En par ting gjenstår enda, å bytte IR-metode til «Gilder/Levin»-metoden og å bytte ut a-elementet i stilskifteren med span-element. Mangler også noen arbeider i porteføljen, men det kommer etterhvert, ikke noe som haster så veldig.

Fyr løs med hva enn det måtte være:

www.demoted.org

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss! Det må jeg si! Skikkelig glatt og pent. Vanskelig å være kritisk til slike mesterverk, men hvis jeg skal grave i hodet mitt etter negative ting:

• Synes kanskje mouseover i menyen var litt for glorete og... for 2001. :p
  • Mouseover på vanlige linker er ALT for kraftig. Trekker inntrykket en del ned, kanskje spesielt fordi jeg avskyr sånne ekstreme forandringer på :hover.
  • Litt mye teip på porteføljesidene! Blir liksom teip og teip og teip og teip, synes det blir for distraherende. Kunne passet bra på alle hovedoverskrifter, og kunne vært kuttet ut/roet ned på mindre viktige overskrifter.
  • La merke til en jaggete kant på papirlappen med barneskriften.

Ellers: jeg bøyer meg i støvet for dine ekstreme designevner. Eksklusive farger, deilige gradients og i det hele tatt meget pent og ryddig.

Når jeg tenker over det så trodde jeg faktisk at papirlappen med validering og det der var menyen, den var liksom så dominerende. :blush:

Bortsett fra det: Thumbs up! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er enig med Lokaltog i mye her. Og synest du har fått et utrolig pent design, igjen. Alt er pent og det er deilig for øynene å se på.

Et par ting:

• Ville fjernet alle teipbiter på alle nyhetene og det gjelder det samme for portfolio og det andre som er på hoveddelen på siden. Men som på header og på validiering var det tøft.

• Ville hatt litt mer kontrast til meny så den er lettere å få øye på.

• Menyen i seg selv synest jeg var kul. Kanskje litt glorete som lokaltog sier, men tøff.
    Hvordan fikk du det der til ? Ikke flash vel ?

Til sist vil jeg gjenta at siden er utrolig pen og ren og tar av meg hatten for deg.

Skulle ønske du hadde postet denne posten for en uke siden. For akkurat nå driver jeg på med en side og føler den er litt bortkastet :p

Hehe, neida. Du inspirerer meg PoleCat!

Fortsett ! :w00t:

Lenke til kommentar

Har fjernet animering av hover på hovedmenyen (skal være enig at den var slitsom), og endret de vanlige lenkene til en mer nøytral versjon.

Takker for repsons! :love:

EDIT: Teipbitene blir nok værende ja, meningen at de skal være en stor del av temat. Liker dem jeg. Noe må man få bestemme selv. :D

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Noen få adjektiv: enkelt, uformelt, originalt, frekkt, profesjonellt, oversiktlig.

Skal jeg absolutt nevne noe negativt må det bli stilblandinga. Det formelle/enkle

blandes med det sjuskete og ville på en litt halvveis utført måte. Stilblanding er vanligvis

en kul greie, men her blir det litt vel oppdelt og strukturert stilblanding. Header og footer

er begge helt klare eksempler på det sjuskete og ville, mens stort sett hele "innholds-

ramma" er sterkt preget av det enkle/formelle. Du har noen innslag av teipbiter her og

der i innholdet, som til en hvis grad gjør ting bedre, men spesielt på porteføljesida blir

mye det samme. Samme gamle teipbiten om att og om att. Selve teipbiten er glimrende

utført - og å lage teip er Vanskelig med stor V -, men blir som sagt mindre og mindre

spennende etterhvert.

Vil ellers si: Ekstremt dyktig gjort. Veldig profesjonellt. Skulle trodd du var noe langt

mer enn en frilans hobbywebdesigner! :thumbup:

Lenke til kommentar

Likte den andre bedre jeg.. :) Mye mere farger og sånn.

Syns ikke noe om de teipbitene nederst på siden der. Går an å ha de inni selve innholdsdelen, for der var de ikke så store.

Dessuten så syns jeg at det blir rotete oppe i headeren, med den lappen og sånn på høyresiden.

Lenke til kommentar
Hehe, nå ble iallefall menyen bedre, men linkene ble enda verre. Gjør det heller omvendt; underline som standard og ikke noe på :hover? ;)

Sånn! (noe hover må man ha :p)

Dunestar: Er vel ikke så veldig mye å gjøre med det nå, desverre. Det måtte i så fall bli en total omstrukurering/redesign, det orker jeg rett og slett ikke nå. :blush:

Takker for respons.

EDIT: Scelus: Helt greit at du synes det, alle kan ikke være fornøyde. Problemet med den forrige var kanskje formålet. ;)

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
(Minnet meg litt om paradoxia... :hmm:)

Busted! :D

Nei, seriøst, der er vel kanskje en (u)vane å hente inspirasjon fra egne arbeider, i underbevisstheten kanskje.

Heller en fordel vil jeg si... siden de andre er så fine.. :love:

Men en ting til, i Portofolioen din under webdesigns så er det noen av linkene som har en strek gjennom seg (altså i midten... ah, husker ikke hva det heter...) skal det være sånn?

Lenke til kommentar

Jeg har vel allerede uttrykt mine følelser ang. dette designet til deg, Geir, men jeg kan vel si litt.

Jeg blir stadig forbauset over hvordan du klarer å lage en ny vri på et så standard oppsett, hver bidige gang, og til det kan jeg bare si bravo.

Er helt enig med Dunestar her, man skulle tro at du var langt mer enn en freelance/hobbywebdesigner. :)

Hvis jeg absolutt må sette fingeren på noe, må det bli fremstillingen av informasjonen i portføljen din.

Jeg føler at jeg har vansker med å konsentrere meg om det som står skrevet om hvert oppdrag. Dette har vel noe med at siden inneholder sinnsykt mye eye-candy, og det mener jeg absolutt ikke negativt.

En annen ting er at den v8-flippen i footer kanskje kunne brukes til noe, på samme måte som den andre flippen brukes til valideringslinkene?

Du kunne vel kjørt noe ala det Shaun Inman gjør med options-panelet på søkeboksen sin? :)

Det hadde vært stilig.

Noe annet enn det har jeg rett og slett ikke å kritisere.

Godt jobba, små'n :D

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...