Gå til innhold

Hjelp til valg av utstyr

Anbefalte innlegg

Hei.

Står på terkelen og skal kjøpe noe ekstrautstyr til mitt canon 10D, men p ågrunn av økonomiske årsaker har jeg måttet revurdere mine kjøp. Objektivene skal primært dekke mitt daglige bruk, men at det er et åpenrom mellom 40-70 er ingen problem da jeg har en passe dårlig 28-80mm objektiv liggende samt en 50mm f1.8

Utgangspunktet var at jeg skulle kjøpe disse:

Canon EF 17-40mm F4L USM

Canon EF 70-200mm F2.8L USM

Canon Speedlite 420EX

Det jeg nå vurderer som en erstatning er disse:

Sigma 18-50mm F2.8 EX DC eller Sigma 17-35mm F/2.8-4 EX Aspherical HSM

Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM

Sigma Electronic Flash EF 500 DG Super

Noen synespunkter? Hovedpoenget mitt er optisk kvalitet, og da jeg er en rolig kar er jeg ikke SÅ opphengt i byggekvalitet, selv om det har litt å si. Er dette dumme valg eller?

Endret av tomviktor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigmas 70-200mm f/2.8 tilsvarer Canons objektiv optisk, og mange anbefaler Sigmas EF 500 DG Super i stedet for Canons 420EX, både pga pris og funksjonalitet.

Hva som er optisk best av vidvinkelzoomene vet jeg ikke. EF 17-40 f/4 er kjent som et meget bra objektiv, hvertfall...

Lenke til kommentar

Selv så jeg meg ut Tamron sin 28-75, men ettersom det er svært varierende optisk kvalitet på disse, og siden sigma nettop kom med en NY 24-70 som jeg ble anbefalt..... gikk jeg altså for denne.

Den er veldig ny (ca 5 uker siden slipp?), så det er enda ikke større tester av den ute på internett.

Det som skiller den fra den gamle i navnet, er Makro på slutten.

Det som skiller den fysisk, er masse mer.

Per. idag. venter jeg på alt av kamerautstyr som jeg skal ha (bestemmte meg for ikke så lenge siden å ta ett stort steg inn i speilrefleks/foto -verden). Vil tippe jeg har det om en ukes tid. Da kan jeg legge ut bilder.

Selv fant jeg noen bilder på dpreview.com.

Se ellers den nye japanske sigma websiten_

http://www.sigma-photo.co.jp/english/

for info.

LM_

jeg fant visst en link fra mine søk på dpreview_

http://www.pbase.com/fstopjojo/2470

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt er 17-40mm et meget bra objektiv, og jeg tror egentlig jeg ville prioritert den. Så jeg tror mitt valg ville ha vært Canons 17-40, og Sigma 70-200 og blitz. Men du må naturligvis velge selv ;)

Joda, men av økonomiske grunner er jeg nødt til å prioritere! Sparer jo 2500,- på å velge den 18-50 fra sigma... Og den har yderst litt mere zoom!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...