Gå til innhold

Ny HD og DVD-brenner, kabler?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt og kjøpe meg en ny HD og en DVD-brenner.

Har valgt disse to:

Maxtor 160GB (eller 200gb) DiamondMAX Plus9-FDB SATA

NEC ND 3500

Er dette et bra kjøp?

Men det jeg lurte på var ångående kabler. Må jeg kjøpe kabler også eller følger det med HD og DVD-brenneren? Er det vanskelig og sette dette inn i dataen? Har et ikke så altfor bra kabinett, men jeg tror jeg skal få pressa det inn :).

Hvis jeg ikke får det til så kan jeg bare spørre en lokal pcbutikk om å hjelpe meg.

Jeg har et Abit NF-7 hk og tipper at dette passer helt fint i og med at det er sånn passe nytt.

Kommer dette til og fungere?

Må jeg kjøpe kabler eller følger det med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at det ikke følger noen form for kabler nå rdu kjøper en DVD-ROM/Brenner eller HDD, men du skal vel ha en del Molex og IDE(S-ATA)kabler inne i PC`en din da! :thumbup:

Vær så snill og rett meg opp noen her hvis jeg tar feil! :p

Kan også konkludere at i sin tid for ca 5 år siden da jeg hadde en Celleron 500MHZ at det var ekstra kabler av både Molex og IDE som var ment til ekstra utsyr til CD-Brenner og ekstra HDD! :D

EDIT: Ser i ettertid at du skal ha deg S-ATA grensesnitt så da kan det være lurt å investere i en eller to S-ATA kabler. Pass bare på at HK`et ditt har støtte for S-ATA! :whistle:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Sata kabler skal følge med hovedkortet ditt dersom det støtter Sata, IDE kabler bruker også vanligvis følge med hovedkort....

Men en sak du antakeligvis trenger til hd'en, som ikke følger med hovedkortet, er en overgang mellom psu'et og hd'en din. Altså en overgangsstrømkabel.... :yes:

Lenke til kommentar
Det er riktig at det ikke følger noen form for kabler nå rdu kjøper en DVD-ROM/Brenner eller HDD, men du skal vel ha en del Molex og IDE(S-ATA)kabler inne i PC`en din da! :thumbup:

Vær så snill og rett meg opp noen her hvis jeg tar feil! :p

Kan også konkludere at i sin tid for ca 5 år siden da jeg hadde en Celleron 500MHZ at det var ekstra kabler av både Molex og IDE som var ment til ekstra utsyr til CD-Brenner og ekstra HDD! :D

EDIT: Ser i ettertid at du skal ha deg S-ATA grensesnitt så da kan det være lurt å investere i en eller to S-ATA kabler. Pass bare på at HK`et ditt har støtte for S-ATA! :whistle:

jaja det ligger IDE kabler inni pc`n og S-ATA kabler følger med kortet hvis du har støtte til S-ATA disker.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...