Gå til innhold

Skjermkort til HL2 og Far Cry

Kenti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo i luken, folkens!

Det e ingen problem å kjøre verken hl2 eller farcry med TI4200 - 4800

Sjølv om det er "berre" directX 8 -støtte, er det veldig liten bruk av directX9 i spel -endå. Dette gjeld feks farcry. hl2 bruker litt, men du vil ikkje merke det i særleg grad.

Spar pengene og vent med dette kjøpet til du faktisk har bruk for nytt kort.

Kortet han har støtter directX9 og alt er bare fryd og velstand. med det kortet.

Bruk pengene du sparer på ein tur til syden elns

For øvrig, er hl2 noke av det lettaste å kjøre av nyare spel. Krever berre dX7, så det så

-ABBAout :!:

Det du sier at HL2 ikke krever noe mer enn DX7 er ikke helt sant da. Skal du få brukt alle de effektene som gjør grafikken i HL2 bra må du ha et kort som støtter DX9. Kjører du HL2 i DX7 modus ser den ikke noe spesielt bedre ut enn det HL1 gjorde i sin tid.

Å kjøpe et kort som ikke støtter DX9 i dag er bare tull.

Du går ikke å kjøper et brukt kort fordi det er få spill som bruker DX9 enda.

Blir jo det samme som å si at det ikke er noe poeng å kjøpe en bil som går i mer enn 100 fordi det ikke er lovt å kjører forterre enn dette.

Kjøp den siste teknologien som du har råd til. Har du 1500,- du skal bruke på skjermkort så finner du de kortene nærmest den prisen også sammenligner du hva som er bra/dårlig på de. Så tar du det som kommer best ut av det.

Lenke til kommentar

Det han mente var vel at hvis han vil kan han spille HL2 på skjermkortet han allerede har, og så spare litt lengre og kjøpe et skjermkort som vil holde lengre. Han kan jo spille i DX8 som ikke er så forskjellig fra DX9 som DX7 er. DX7 er jo latterlig i forhold. DX8 er en del lettere å kjøre.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Med Nvidia 67.03 driverne er det lagt inn en bug fix for 6600 kort,

mulig det kan ordne problemet.

NV67.03.

Takker, skal prøve å legge inn disse driverene nå.

Kjørte den memtesten jeg linket til på forrige side, men det fant hvertfall ingen feil. Kjørte testen i noen timer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt inn de nye driverene også, men jaggu slo ikke pcen seg av etter 10min med Far Cry spilling da også.

Utrolig irriterende. Begynner å gå tom for feilsøkingsmuligheter her også nå.

Noen andre forslag på hva det kan være?

Kortet er ikke varmere enn 45-46 grader når pcen slår seg av heller.

Det kan ikke være CPU-vifta som er for liten? Det er en XP2500 med originalvifte. Hovedkortet er Abit NF7-S/NF7 (nVidia-nForce2).

Endret av Kenti
Lenke til kommentar

Nå har jeg patcha spillet også, til versjon 1.3. Spillet henger ikke når den autosaver, men det hang når det loadet inne båten på første brett...

Virker fortsatt som det er en feil på ram-brikka. Skal sette på en memtest over natta. Hvis ikke det fungerer skal jeg levere inn ramen.

Noen som vet om jeg kan levere inn ram-brikka hos Datakjeden i Oslo når den er kjøpt på Komplett?

post-23-1103316920_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...