Gå til innhold

Skjermkort til HL2 og Far Cry

Kenti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er det nok Radeon 9200 han har.

Er 6600GT å foretrekke foran Radeon 9800 Pro?

Og har det noen hensikt å velge 256mb på grafikkortet foran 128mb? Har hørt at 128mb kan være bedre i noen tilfeller? :/

6600GT er en god del bedre enn radeon på nye spill og er absolutt mer framtidsrettet som andre har påpekt en rekke ganger pga blandt annet Pixel Shader 3.0.

256mb på billige 3dkort er ikke bra, du må ha et kraftig et for å nyttigjøre deg av så mye minne, og viss det er dårlig, billig minne, så går det faktisk direkte treigere enn 128MB varianten, dette gjelder i stor grad Radeon 9800 pro.

Lenke til kommentar
Raptor' date='15/12/2004 : 23:42']
Da ble det et Leadteck 6600GT i dag. Men nå jeg testet det ut på Far Cry slo plutselig PCen seg av, ikke langt ut i spillet..

Hva kan dette skyldes?

Du har husket å koble til molex strømkontakten på GT kortet? ;)

Jepp, den er koblet på.

Ellers hadde ikke kortet noen problemer med å dra spillet på 1024x768 med høyeste kvalitet. Kortet var heller ikke varmt etter spillingen, ca 45 gr.

Men litt snodig at PCen bare slo seg av da... Kan det være systemet ellers?

Lenke til kommentar
Raptor,15/12/2004 : 23:42]
Da ble det et Leadteck 6600GT i dag. Men nå jeg testet det ut på Far Cry slo plutselig PCen seg av, ikke langt ut i spillet..

Hva kan dette skyldes?

Du har husket å koble til molex strømkontakten på GT kortet? ;)

Jepp, den er koblet på.

Ellers hadde ikke kortet noen problemer med å dra spillet på 1024x768 med høyeste kvalitet. Kortet var heller ikke varmt etter spillingen, ca 45 gr.

Men litt snodig at PCen bare slo seg av da... Kan det være systemet ellers?

Det samme skjedde meg når jeg fikk nytt skjermort... (9600XT)

Da viste det seg CPU`en kokte... Fikset ny vifte så gikk det strøkent...!

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt kjøpte 6600GT, AGP.

I dag ble det innkjøpt ny PSU, Fortram 350W, da Qtec PSUen ikke akkurat er noen hi-end PSU... Håpet nå på at ikke pcen skulle klikke, men den gang ei. Spilte Far Cry i 5 min, så hang pcen.

Kom meg så tilbake til skrivebordet, og der sto denne feilmeldingen (se vedlegg).

Virker som det er en feil i det spillet skal save, dvs skrive til disk. Noen som vet? Veldig irriterende hvertfall.

post-23-1103240748_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Raptor' date='16/12/2004 : 23:51'] Hmmm... :hmm:

Kan du laste ned memtest og kjøre en test på minnet ditt? Ser ut som maskinen ikke klarer å skrive til en minne-adresse...

Det skal jeg prøve å få gjort nå da. Noen testprog du anbefaler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...