Gå til innhold

Spørsmål om kjøp av Canon Powershot S30

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt en stund på kjøp av digitalt kamera og etter å ha lest tester og anbefalinger har valget falt på Canon Powershot S30. Jeg ønsker selvfølgelig å kjøpe det billigst mulig og jeg ser at butikkene selger det for ca 7000 kroner. På itbutikken kan en nå få det til ca 5500 kroner mens en i USA (f.eks http://www.digitaletailer.com) kan en få det ned til 450 dollar (dvs 3600 kroner). Ja, jeg vet at frakt og toll koster men hvis en ser bort fra dette kan en da få andre problemer med kamera kjøpt i USA? Jeg regner med at jeg må ha en omformer for å ta hånd om 220 til 110 volt men det kan vel kjøpes mange plasser eller? Hvordan er det med garantien hvis man kjøper i USA? Det begynner kanskje å bli verdt risikoen dersom en kan spare 2000 kroner.

Et annet spørsmål er valg av kort og størrelsen. Kamera kommer med 16MB men jeg tror at jeg må ha 128MB for å klare meg. Jeg ser dpreview har hatt en test av kort og konklusjonen var at de billige merkene er like gode som de dyre merkene. Men jeg ser også at ytelse på de forskjellige kortene varierer mye alt etter hvilket kamera det er satt inn i. Finnes det noen tester som viser hvilke kort som står best til Powershot S30/S40? Hvor er det billigst å kjøpe dette? I Norge eller i utlandet?

Jeg kom i kontakt med en type som var ivrig fotograf og han mente at det var et must og ha polariseringsfilter på kamera dersom en skulle ta bilder utendørs. Jeg har ikke sett at S30 har denne muligheten. Er det andre som har kommentarer til polariseringsfilter?

På forhånd takk.

Mvh

Gard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...