Gå til innhold

Eneste fornuftige oppgradering av 9800 Pro kort?

gamer73

Anbefalte innlegg

Hei

Som det står i tittel så har jeg lurt litt på dette. Jeg har ikke tenkt å skifte skjermkort før om et halvt års tid, men hvis man ser i dag. Er ikke et GF6800 GT/X800Pro/XT den eneste fornuftige oppgraderingen av et 9800 Pro kort?

Tenker da på pris/ytelse forholdet igjen. Og at når man oppgraderer så vil man at det skal være stor ytelsesforskjell.

En vis gammel mann sa en gang: ALLTID gå for det nest beste. Og det er det jeg har gjort opp til nå. Men slik som det virker så er det et klart skille mellom 9800 Pro og X800 Pro. Alle kortene i mellom er liksom bare en topptrimma utgave av 9800'en på en måte.

Så lureste er vel å vente til neste generasjon med skjermkort kommer...(kanskje om 6 mnd? *s*) og for da å kjøpe et X800 pro kort til rundt 2000-2500kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om et halvt år er det nok greit å bytte ut 9800pro ja. skjønner meg ikke på folk som gjør det nå. de må ha mer penger enn vett :!: (bare et utrykk!!! ikke seriøst!!!)

men til neste år kommer x850 serien og da kommer nok x800 serien til å falle i pris. så da ville nok jeg satsa på et x800xt/xt pe

ellers kommer jo x800 nå, og det skal vel koste noe rundt 2500,- til 3000,- noe som da vil være et bra kjøp.

kortet vil være bedre enn pro vivo versonen med 12 pipes og flott klokkehastighet!

men av kortene som er nå vil jeg si x800xt/xt pe el 6800gt/u er de beste valgene!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
ellers kommer jo x800 nå, og det skal vel koste noe rundt 2500,- til 3000,- noe som da vil være et bra kjøp.

joda..men fremdeles bare en blodtrimma utgave av 9800 Pro i grunnen.

Ja..nå gjelder det bare å vente på at dagens toppkort faller i pris. Da druser jeg til med innkjøp av ett av dem.

Lenke til kommentar

For at du skal merke noen særlig forskjell, lønner det seg nok å vente på ett generasjonsskifte ja..

sist gang jeg husker stor forskjell på ytelsen og grafikk, var når toppkortet var 8500, og det gikk fra det og rett opp til 9700.

sånn som nå. fra 9700 og kortene oppover, synes jeg det egentlig skiller minimalt, spesielt hvis man tenker på hvor dyrt det er å oppgradere for å få noen få fps mer.

jeg vil si at det pr dags dato ikke finnes noen fornuftig oppgradring av 9800, antageligvis ikke om ett halvt år heller, men time will show

Lenke til kommentar

Ja..nå gjelder det bare å vente på at dagens toppkort faller i pris. Da druser jeg til med innkjøp av ett av dem.

Helt feil, X800 er neste generasjon i forhold til 9800... X850 er en vidreutvikling av X800 generasjonen. Å gå fra 9800pro til X800pro vivo @ XT PE er en fordobling i ytelse...

Lenke til kommentar

Helt feil, X800 er neste generasjon i forhold til 9800... X850 er en vidreutvikling av X800 generasjonen. Å gå fra 9800pro til X800pro vivo @ XT PE er en fordobling i ytelse...

Poenget hans var vel at det fortsatt bare er en viderutvikling av arkitekturen fra R300. Det blir visst ikke før R600-korta at man får en total redesign. Nvidia har imidlertid gjort dette i sin nåværende generasjon.

Lenke til kommentar

Nå regner jeg med at X800 er den dårligste 800'en. Og man velger ALDRI den dårligste utgaven av en såkalt generasjon. Og ja, jeg vet at X800 Pro/XT er en fordobling av ytelsen, men det er neppe X800.

Det gjelder å holde tunga beint i munnen her. Gamere bør alltid søke den beste eller den nest beste utgavene innen hver generasjon. Slik som Pro og XT kortene. Slik som også Ti var for GF4 kortene (i motsetning til MX som var noe så inn i granskauen dårlige kort :!: )

Lenke til kommentar

Dem snakket om at dem kom til å fase ut AGP mot slutten av neste år. Husker ikke helt hvor jeg leste det, men kanskje noen av dere også fikk det med dere.

Selv regner jeg med å kjøpe et "billig" AGP X800XT eller GF6800GT om et halvt års tid.

Så skifter jeg HK til PCI-E når jeg trenger skjermkort igjen.

Det er i alle fall planen!

Lenke til kommentar
Raptor,14/12/2004 : 18:29]
[joda..men fremdeles bare en blodtrimma utgave av 9800 Pro i grunnen.

Helt korrekt!

Derofr mener jeg at NV4x arkitekturen til nVidia er litt mer spennende...

1. nei det er ikke et blodtrimma 9800pro kort! det er et helt annet kort, men jeg vil ikke si bytte fra 9800pro til x800 er noe bra bytte alike vel! ikke missforstå-x800 serien er konge bra skjermkort, men de er ikke så bra at jeg syntes det er verdt oppgraderinga! det finnes fortsatt ikke noe kort som er dobbelt så bra som 9800pro!

når det kommer - DA blir det nytt kort på meg også!

2. [GDI]Raptor! du er tydligvis så nVidia fan, at uansett hva ATI finner på velger du nVidia versonen! så at du liker nVidia arkitekturen best er ikke noe overaskelse!

så dine inlegg om ati kan ikke tas 100% seriøst! beklager for å si det men noen må gjøre det før eller siden!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...