Kanetheheatsink Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Jeg har fått i oppgave å finne fakta om den ortodoxe kirke. Men siden jeg finner så mye på internettet, og ikke vet helt hva som er viktig, og uviktig, så tenkte jeg at kansje du kunne hjelp meg litt. Kan du noe fakta om den ortodoxe kirke? Isåfall, post gjerne en post. og husk, det støtter en god sak Lasse Lenke til kommentar
Duen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Jeg har fått i oppgave å finne fakta om den ortodoxe kirke. Men siden jeg finner så mye på internettet, og ikke vet helt hva som er viktig, og uviktig, så tenkte jeg at kansje du kunne hjelp meg litt. Kan du noe fakta om den ortodoxe kirke? Isåfall, post gjerne en post. og husk, det støtter en god sak Lasse Den ortodokse kirke ledes av patriarken i istanbull , det e det eg vet , og at det har størst utbredelse i russland , hellas og tidlige sovjet land og at de ber mye til jomfru maria og helgener Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det en 5-6 patriarker, husker ikke helt hvor de sitter, men det er som sagt en i Istanbull. Om han er patriark patriarken vet jeg ikke noe om *Edit, om du søker riktig, så finner du garantert masse lesestoff om dette. Endret 15. desember 2004 av Den Polse Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det sitter en patriark i Moskva, og Den Russisk Ortodose Kirken er en egen kirke, det samme er de andre ortodokse kirkene. Kanskje det er en slags sjefer over alle sjefer(uber patriark). Lenke til kommentar
T.L Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Den ortodokse kirke skilte seg fra den romersk katolske en gang på 1000-tallet, etter noen hundre års interne uenigheter om jeg ikke husker helt feil. Uenighetene dreide seg hovedsakelig om hvor vidt jesus og den hellige ånd springer ut fra faderen eller ikke. Elendig formulert, men kom ikke på noen god måte å forklare det på... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Den ortodokse kirke skilte seg fra den romersk katolske en gang på 1000-tallet, etter noen hundre års interne uenigheter om jeg ikke husker helt feil. Uenighetene dreide seg hovedsakelig om hvor vidt jesus og den hellige ånd springer ut fra faderen eller ikke. Elendig formulert, men kom ikke på noen god måte å forklare det på... Hot damn, hvordan fikk de til DET uten å bli brent og ekskommunikert? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Da er frammføringen gjort! Og jeg fikk en 4+! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 gratulere med dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå