znapper Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvordan i himmelens navn lager man en firkant i Photoshop CS?!? Jeg får det ikke til i det heletatt! Jeg snakker da om en vanlig firkant, uten fyll og uten stas, men jeg finner ikke noe "tegneverktøy" for å lage dette.........! (Ønsker å bruke det for å lage innramming osv til bilder) Beklager nivået på spørsmålet, men dette er et stort mysterium for meg altså! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvis du skal lage ramme til bilder trykker du jo bare canavas size under image menyen. Det blir omtrendt 10 ganger enklere da. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvordan i himmelens navn lager man en firkant i Photoshop CS?!? Jeg får det ikke til i det heletatt! Jeg snakker da om en vanlig firkant, uten fyll og uten stas, men jeg finner ikke noe "tegneverktøy" for å lage dette.........! (Ønsker å bruke det for å lage innramming osv til bilder) Beklager nivået på spørsmålet, men dette er et stort mysterium for meg altså! Hva skal du med CS? Kjøp deg Elements, så skal jeg fortelle deg det. Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Her har jeg laget et eksempel på hvordan du lager en ufylt boks. Lag firkanten du vil med Markeringsvektøyet. Høyreklikk langs sidene eller inni firkanten du laget. Deretter velger du "Stroke" (engelsk). Og resten skjønner du. Dersom du ønsker å fylle den med en farge kan du velge "Fill". Resultatet blir liknende de ellipseformede røde ringene mine. Lykke til PS! Bruker Photoshop 7.0, men jeg rekner med at det er likt i CS! Endret 14. desember 2004 av joda_321 Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jepp, det er likt i CS.. Teit sagt C. Alshus Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jepp, det er likt i CS.. Teit sagt C. Alshus Hvorfor? Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hva skal du med CS? Kjøp deg Elements, så skal jeg fortelle deg det. Tror det var dette han mente. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Ah.... Ok takker for tilbakemeldingene, greit å vite at jeg ikke var helt bak mål når jeg ikke fant et typisk "tegneverktøy" for å lage firkantene (som for eksempel i PSP ol). Nå har jeg i allefall et utgangspunkt, tnx joda, pallesen! Endret 15. desember 2004 av znapper Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ligger på en dropdownmeny sammens med mange andre former. Hvis du åpner "Layers"-vinduet kan du velge å skru ned "Fill" til 0, og deretter gå på "Blending Options" for å styre effektene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå