Gå til innhold

linxu/win2k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


SirAnderz skrev (2002-06-03 22:37):

Ka skal eg bruke til webserver for apache , cs server og litt anna stuffz.. skal eg velge win2k ellr linux ??


Velg Linux. til slike enkle oppgaver er linux OVERLEGEN! hadde oppgave på skolen en dag, noen skulle sette opp en webserver i windows 2000 server (IIS) og en dns, og dei brukte over ei uke. jeg brukte 2 min på å sette opp en apache server i JBLinux. CS server er vel best i linux, siden alle de store kjører linux.

Quote:


skal bruke den til litt mirc oxo ... noe tips ??


 

mirc? som IRC server eller skal du bruke IRC fra serveren?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 23:16, thgjerde skrev:

Eg har høyrt at cs er 40% raskare i linux


 

kan sikkert stemme. :smile:

 

jeg snakka med en fyr forleden dag; han satte opp en server (dvs en king size server med overkill hardware osv. bla. 4gig ram) til cs: i løpet av 1½-time så gikk det for tregt for spillerne (WINXP). han satte så opp en linuxserver for cs, og den gjorde alt perfekt :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 23:03, olsen skrev:


hadde oppgave på skolen en dag, noen skulle sette opp en webserver i windows 2000 server (IIS) og en dns, og dei brukte over ei uke.



 

Hvis noen klarer å bruke 1 uke på å sette opp IIS og DNS på en Win2k server så er man totalt analfabet og helt skutt i hodet.. Det tar maks 20min...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 10:26, sjanten skrev:


kan sikkert stemme. :smile:


jeg snakka med en fyr forleden dag; han satte opp en server (dvs en king size server med overkill hardware osv. bla. 4gig ram) til cs: i løpet av 1½-time så gikk det for tregt for spillerne (WINXP). han satte så opp en linuxserver for cs, og den gjorde alt perfekt
:grin:


 

Jamen HEELLLOOO!!! man bruker ikke Windows Xp til server...

 

Alle desktop os'ene til windows har en begrensning på 10 inkommende connections samtidig.. det kan nok være grunnen til at det gikk dårlig

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 15:44, DeejPhant skrev:


Alle desktop os'ene til windows har en begrensning på 10 inkommende connections samtidig.. det kan nok være grunnen til at det gikk dårlig



 

Det er riktig, MEN:

 

Det gjelder for fildeling; ikke tcp/ip connections på port 27015.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 15:44, DeejPhant skrev:


Jamen HEELLLOOO!!! man bruker ikke Windows Xp til server...


Linux gruser Win2000 også hvis det var det du tenkte på. Hjelper ikke med noe advanced server dilldall heller :smile:

 

At en server går 40% raskere i linux høres slett ikke urimelig ut, det fins identiske servere og andre programmer som går 2 og 3 ganger raskere i linux enn windows, bla. grunnet raskere IPC i linux.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 18:20, Raven skrev:

Hvilket linux er det snakkk om å bruke når man setter opp en linux server? Hakke peiling på det, så jeg bare lurte.....



 

Vel de fleste større distro'er skal vel kunne funke bra (Redhat, Suse, Mandrake, Slack.....), men unntak av Lindows muligens :smile:

 

Forskjellen mellom å sette opp en workstation og en server er ofte hva du velger å installere under setup'en.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 18:45, EddIe skrev:


enkelt forklart, ja de finst hundrevis av forsjellige utgåver av linux.



 

Det finnes nok mange utgaver av Linux. Men det er jo ganske dumt å ikke bruke den siste stabile utgaven. Som for øyeblikket er 2.4.18.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


DeejPhant skrev:

Hvis noen klarer å bruke 1 uke på å sette opp IIS og DNS på en Win2k server så er man totalt analfabet og helt skutt i hodet.. Det tar maks 20min...


Jeg er ikke enig. Det er lov å være analfabet og lære ting på skolen, selv om det tar en uke eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...