kaaasen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Heisann! Har utvidet nettverket her hjemme grunnet LAN. Vanligvis er det slik at Netopia-routeren går i en switch, og at det er tre maskiner koblet til switchen. Det fungerer utmerket. Nå derimot har vi 2 maskiner koblet til switchen, samt en ekstra switch koblet til i den første switchen. Vi er for øyeblikket 5 maskiner oppe der, alle med statisk IP (10.0.0.xxx). Vi finner hverandre i nettverksspil, men sliter med å komme inn på hverandre sin maskin. Det er noen som finner enkelte, mens andre ikke finner noen. IP/gateway/dns er satt opp riktig. Noen som vet hva som er galt? I går fungerte det meste utmerket, men tidligere i uken var det nesten slik det er nå. Det varerierer blant annet med alt fra 100% packetloss, og helt ned til 25%. Noen ganger er det 0% også, men det er skjelden. Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
Dmitrij Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) sjekk ledningene mellom switcher, hvis di er 0delagt i pluggene kan kabelen lide av NEXT (near end cross talk) som vil si signalene hopper mellom ledningene Endret 14. desember 2004 av Dmitrij Lenke til kommentar
Pug Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg hadde samme problem med 25-75% pakketap. Jeg sendte mail til Nextgentel, og de sendte da en ny Netopia ruter Problemet ga seg da. Kan jo ha vært noe med kablene også, fordi vi fikk med nye nettverkskabler sammen med den nye ruteren også. Uansett så ble det slutt på problemet med nye kabler + ny ruter Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Joa, men nå vet jeg jo ikke om routeren er problemet. For et par uker siden oppgraderte de softwaren min fordi jeg datt inn og ut av internett hele tiden. Etter det var det OK i en dag, men så har det fortsatt å være slik. Nå er det vel snart to uker siden jeg sende "klagemail" nummer to, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Prøvd å koble alle maskinene inn på den siste switchen? Og at alle har skikkelig kabler, en kabel som er ødelagt kan skape problemer for hele nettverket. Det du sier at der ikke finner hverandre på nettverket, mener du da at du ikke finner de andre i nettverksbrowseren til windows, eller at du ikke kan komme inn på pc'en til de andre selv om du skriver \\pcnavn i "kjør" på startmenyen? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Nei, har ikke prøvd å plugge ut kablene, men nå er det ikke så farlig siden vi avslutter i morgen tidlig. Har prøvd både \\10.0.0.x\ og \\datamaskinnavn\, samt i Mine nettverkssteder. Ingenting funker. Håper jeg får orden på sakene når jeg får de andre maskinene ut av nettverket Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Nå er det vel snart to uker siden jeg sende "klagemail" nummer to, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar Har ventet i 3 uker på svar fra ngt... Elendig service... HVordan sjekker man hvor mange % pakketap man har??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå