hds Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Ok monterte en oppgradering for foreldrene mine, og da jeg starta PC'en vil ikke tastaturet svare, kommer bare til skjermbildet hvor "Press DEL to enter BIOS" etc. Har prøvd med tastaturet jeg skriver med atm, har resatt CMOS for å se om det kunne hjelpe. Noen som har vært borti noe lignende? Kan det være noen koblinger som er feil som kan ha forårsaket dette? Oppsett btw: ABIT SD7-533 Intel Celeron 2.4 GHz TwinMOS DDR400 256MB Radeon 7000 SB 5.1 Lydkort Chieftech 360W PSU EDIT: Hvis dere tror at tastaturporten er ødelagt, kan usn tastatur-port til USB funke kanskje? EDIT 2: Feil HK betegnelse, haehae Asus istedet for abit Endret 14. desember 2004 av hds Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Et usb-tastatur kan være verd å prøve. Asus SD577 fant jeg ikke (har du link?) - trolig et OEM-kort i en pakke-pc, evt. er modellbetegnelsen feil. Mulig det fins en tilgjengelig Bios oppdatering med omtale om at denne feilen er retta. Er ikke godt å vite hvordan Bios-menyene er tekstet, men hvis du kommer så langt, se om du finner noe i 'standard cmos featurer' e.l. Prøv 'Halt on no errors', kanskje den kommer såpass langt i bootup at du ser en feilmelding. Lenke til kommentar
hds Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Er et utgodt HK, har nyeste BIOS versjon. LINK til kortet. Hat hatt dette hovedkortet med annen cpu osv, og funka det Endret 14. desember 2004 av hds Lenke til kommentar
hds Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 UPDATE: Har prøvd med et usb-tastatur og det funker ikke fremdeles... Bare står i skjermbildet hvor det står "Press DEL to enter BIOS", er det ingen som har vært borti lignende, surt å kjøpe nytt hk pga dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå