A_N_K Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Noen som har noen tips angående å debugge Python-moduler skrevet i C vha. gdb? Modulen er kompilert med debugging-informasjon og det virker som gdb klarer å sette breakpointet på riktig sted (setter breakpoint etter at Python har lastet modulen), men breakpointet blir altså aldri truffet. Er jeg nødt til å kompilere Python selv med debugging-informasjon? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Ingen som har noe erfaring med debugging av Python-moduler skrevet i C/C++, altså? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Desverre. Hva med å lage et test-program i C/C++, bare for å bekrefte hvor problemet sitter? Kanskje Python endrer noen handlere for breakpoints (uansett rekkefølge), ellernoe .. (?). En annen ting som må nevnes; har du testet å legge til en sak som skriver ut tekst til stderr/stdlog like før breakpointet (skulle ha) treffes? For å sjekke at den faktisk /kan/ treffes? Endret 17. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Det er bankers at den gjeldende funksjonen kalles/utføres. Har også fått til å steppe igjennom C-moduler før i gdb, derfor det er så irriterende at det ikke går nå. Altså, breakpointet settes, men overses glatt. Mulig at noe har skjedd i oppdateringer av gdb, sannsynligvis ville ting gått bedre hvis jeg hadde en ustrippet Python (muligens kompilert med -g). Men det er ingen krise altså, skulle bare ønske jeg hadde samme mulighetene for debugging som i et uavhengig C-program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå