Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilken adsl-leverandør bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Syntes ikke Nextgentel er noe å satse på. HAr hørt om mange som har veldig trege nedlastingsfarter.

Vel, det er jo fordi folk ikke klarer og betale regningene sine i tide :p

Da settes hastigheten automatisk til 64k. Jeg har hatt NGT i over ett år

og har ikke hatt noen problemer med hastigheten verken ned eller opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som virker snodig her, folk skryter av catch, og at de har 1 minutts ventetid på telefonen. Hvordan vet dere dette? Hvorfor ringer dere til kundeservice hvis linja er så bra som dere sier den er? hehe ;)

 

 

Jeg har selv hatt ADSL linje fra Telenor i 4 år, dvs, fikk linje da jeg bodde i trondheim og bestillte da de bygde ut der, fikk alt montert og alt fungerte knirkefritt det året jeg bodde der..

 

Flyttet så til Arendal og fikk ADSL der, og har bodd der siden, aldri hatt noen særlig problemer med linje.. Ikke noe å si på kundeservicen heller, siden jeg svæææært sjelden har hatt behov for den, stort sett kun gitt beskjed om flytting osv.

Lenke til kommentar
Jeg har telenor, det er ingen fordel, trege linjer og mange som klager på ustabilitet.

Har hatt ustabil linje fra Telenor selv, men etter bytte av modem, så har linja vært stabil i nesten halvannet år nå - med unntak av de 2-3 gangene den har falt ut noen timer pga. noe vedlikeholdsarbeid i sentralen eller hva det nå var.

 

Utover det har jeg faktisk alltid hatt høyere hastighet enn det jeg betaler for.

Prisene er jevnt over ganske like når det gjelder ADSL, så her blir det å gå etter det du føler for.

 

Liker ikke Telenor per se, men jeg ser ingen grunn til å bytte til noen andre akkurat nå, med mindre det viser seg å bli mye billigere. Kikket litt på Catch i går da, men de blir fortsatt dyrere for meg enn Telenor blir, siden jeg har NBBL avtale....

Lenke til kommentar
Det er noe som virker snodig her, folk skryter av catch, og at de har 1 minutts ventetid på telefonen. Hvordan vet dere dette? Hvorfor ringer dere til kundeservice hvis linja er så bra som dere sier den er? hehe ;)

jeg har hatt catch i ca 1 år nå så derfor vet jeg. har en del bekjente med 0 datakunnskap som også har catch, de trenger support.

Jeg har vert i kontakt med support ang. qos og optimale innstillinger til iptelefoni samt oppgradering av linje.

Lenke til kommentar
Syntes ikke Nextgentel er noe å satse på. HAr hørt om mange som har veldig trege nedlastingsfarter.

Vel, det er jo fordi folk ikke klarer og betale regningene sine i tide :p

Da settes hastigheten automatisk til 64k. Jeg har hatt NGT i over ett år

og har ikke hatt noen problemer med hastigheten verken ned eller opp.

Problemet er ikke at folk ikke betaler regninger, men at folk som betaler regninger får purring. Jeg kjenner et par som har slitt med ngt så lenge, alt fra å få purring på en regning de allerede har betalt for, stenging av linje en periode fordi de ikke betalte, noe de egentlig hadde gjort. De hadde betalt, men ngt rotet like mye, og sendte ut purring på purring, elendig firma, til tross for at paret hadde mailet ngt og forklart dem at regningen var betalt. Som svar fikk de 'ja da skal du ikke få mer purringer fra oss, dette skal vi ordne opp i", men purringene kom, så hva sier det om ngt?

 

Og alle de skrekkhistoriene jeg leser rundt på forumet her, pluss div. andre forum. Nei, ngt er noe møl.- :hrm:

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at folk ikke betaler regninger, men at folk som betaler regninger får purring. Jeg kjenner et par som har slitt med ngt så lenge, alt fra å få purring på en regning de allerede har betalt for, stenging av linje en periode fordi de ikke betalte, noe de egentlig hadde gjort. De hadde betalt, men ngt rotet like mye, og sendte ut purring på purring, elendig firma, til tross for at paret hadde mailet ngt og forklart dem at regningen var betalt. Som svar fikk de 'ja da skal du ikke få mer purringer fra oss, dette skal vi ordne opp i", men purringene kom, så  hva sier det om ngt?

 

Og alle de skrekkhistoriene jeg leser rundt på forumet her, pluss div. andre forum. Nei, ngt er noe møl.-  :hrm:

 

Er dessverre veldig enig i det som skrives her. Har opplevd både fakturaproblemer med purringer, og ikke minst etterfakurering av tilleggstjenester. Sistnevnte gikk ut på å ta seg betalt for fast IP med subnet 2 1/2 år etter at det var bestilt. Det er ikke ulovlig, men alltid hyggelig å få en samlefaktura på flere tusen kroner. Det de skal ha for er at de faktisk ryddet opp i saken slik at det ble en løsning på dette som jeg må si meg fornøyd med. Likevel, det tok mange telefoner med lang ventetid.

 

Du ringer support og opplever: "du er nr. 27 i køen. Takk for at du venter". Det er oppmuntrende. De har nå endelig begynt å henvise folk med "virus/orm/ie-problemer" til et eget telefonnummer. Så det er kanskje lys i enden av tunnelen. Heldigvis er det sjelden jeg trenger å ringe support, linja har vært veldig stabil i snart 3 år. Kan ikke huske at den har vært nede i mer enn ett par timer. Den tvungne ruteren er jeg også veldig lei av.

 

Har NGT nå, men langt fra sikkert at jeg velger dem når jeg flytter om 1 års tid. Jeg ender sikkert opp med NGT likevel, har ikke klart å overtale det kommende borettslaget i å satse på mer fornuftig bredbånd :/ ( les: noe symmetrisk, raskt og ordentlig )

Lenke til kommentar
Noen som har noen tanker om Firstmile?

De leverer linje på 704/256 til 195 kr/mnd som jeg sikler litt på.

Det var utrolig billig.. Etter hva jeg har hørt/lest så er firstmile er bra isp, men det kan jo være greit med et innspill fra noen med Firstmile på forumet, er det noen med bredbånd fra firstmile?. Hvis den linjen er bra nok for deg så ville jeg ha slått til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå er det ikke så mange som kan få Firstmile, da. Sjekk nummersøket deres før du begynner å sikle... ;)

Jeg gjorde det, og de kan levere...

 

Eneste problemet er at jeg er låst til Tiscali og må vente helt til Februar/Mars før jeg kan bytte.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke så mange som kan få Firstmile, da. Sjekk nummersøket deres før du begynner å sikle... ;)

Jeg gjorde det, og de kan levere...

 

Eneste problemet er at jeg er låst til Tiscali og må vente helt til Februar/Mars før jeg kan bytte.

Ja, ikke sant. Derfor er jeg litt skeptisk til Catch's 2 års bindingstid. Det skjer jo så mye på bredbåndsfronten idag at det helt sikkert kommer noe mye kulere innen den tid... :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du får 1 års binding hos Catch også noe jeg har valgt. Prisen synes kanskje noe høy, men ta i betraktning at du får bra opplasting, fast ip-adresse og ingen ekstra gebyr om du sier opp telefonen. Ulempe er at du må skaffe deg ruter om du har flere maskiner. På den andre siden får du full kontroll over routeren. Du får heller ikke epost og webområde. Det kan du ordne selv med eget utstyr siden du har fast IP.

 

Er selv fersk Catchkunde. Første kontakt med Catch var 12. desember. Noen spørsmål frem og til bake på mail og telefon, (Ja de svarer meget raskt på telefon) da jeg har 4784 meter til sentralen, noe som er ca 80 meter for mye?? Vi ble enige og ordrebekreftelse kom den 16. desember. Videre modem den 23. og forbindelsen var oppe den 29. Altså drøyt 2 uker.

 

Nå har jeg 1300/384 og kan oppsumere med ca 1300 inn og ca 300-320 ut etter et par dagers testing med TPTEST 3 + div speedometre. Det er også meget bra ping ca 15 ms i snitt mot div servere i Norge.

 

Min erfaring er at NGT, Firstmile og Catch bygger egne nett uavhengig av TN og leverer ofte der TN ikke leverer (Som hos meg hvor Catch og NGT var de eneste). Leverer TN kan du også abonnere hos resten av røkla, som stort sett bruker TN sitt nett.

 

Hva er galt med NGT? Mange klager på stenging selv om de har betalt, dårlig kundesupport osv... Derimot er mange meget fornøyd med det tekniske. NGT bruker Lindorff som kundeservice og som innkrever av regninger. Dette er Norges største og antakelig dårligste inassobyrå. Tenger man å si noe mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...