Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilken adsl-leverandør bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

telenor bygger ut sentralen min iløpet av februar(jippi!), og jeg kan endelig se frem til å pælme 56k-modemet mitt i veggen!

men jeg aner ikke hvilken leverandør jeg bør velge... så langt ser det ut som om telenor, tiscali og tele2 leverer. er det andre jeg bør se på?

tele2 har grusomt lave hastigheter, så de finner jeg ikke spesielt aktuelle. er det noen fordeler/ulemper med tiscali/telenor/evt. andre jeg bør være obs på før jeg bestemmer meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har telenor, det er ingen fordel, trege linjer og mange som klager på ustabilitet. Gå inn på hjemmesidene til de forskjellige levrandørende. Nextgentel eller bluecom ville jeg valgt. raske og billige :thumbup:

Jeg har også Telenor. Jeg har ikke ustabil linje. De har ikke noen linjer som er sykt raske, det er riktig, men du får det du betaler for ihvertfall :yes:

Lenke til kommentar

Bluecom har veldig billige linjer, dog jeg har ikke noe erfaring med denne leverandøren. Det jeg har hørt av mange er at linjene er elendige i starten, men at de får fikset opp i det etter noen uker.

Men jeg skal iallefall satse på de, da de bygger ut sentralen iløpet av desember i år.

Lenke til kommentar

Har selv Nextgentel i 3 år nå og er kjempefornøyd hele veien.

Da jeg opplevde litt dårlige hastigheter for litt siden, var de raske med å sette meg opp fra 1700/512 til 2000/640 slik at jeg fikk ca. 1700/512. Var visst noe forstyrrelser i/rundt modemet mitt.

De var litt trege med å installere, men siden det, bare fryd og gammen :-D

Kundeservice, kjapp og god service de 2 gangene jeg har hatt bruk for de.

Lenke til kommentar
trodde da faktisk at bluecom leverte til alle steder telenor bygger ut?

Hvis du har mulighet så ville jeg valgt bluecom.

Nedlastningen ligger på 50kb/s jevnt (400/128), og pingen er på rundt 30 på cs.servere :)

Bluecom levere noen få hastigheter på Telenor sine linjer ja men skal du ha fart så må du bli koblet på Bluecoms egnesentraler...Får 2200/560 fra Bluecom 27 desember... :thumbup: ,...gleder meg... :w00t: Sitter på Tele2 sin 704/128 linje idag og det blir for tregt for meg ihvertfall.... :cool:

Lenke til kommentar
trodde da faktisk at bluecom leverte til alle steder telenor bygger ut?

Nei, de leverer ikke på alle.

De sentralene som nå bygges ut er så små at de risikerer og sitte med en eller to kunder og disse vil koste langt mer enn de gir av inntjening.

Det er litt trist men ganske forståelig.

Online, Tele2 og Tiscali sitter på en god del kunder som de elegant flytter over fra oppringt til DSL, BC har ikke en slik mulighet.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Catch kan visst heller ikke tilby adsl fra den sentralen som Telenor bygger ut.

Hva med DirectConnect? Hvordan er de?

Det hadde vært litt lettere hvis man hadde visst sånn ca. hvor du bor ,så man kunne funnet ut hvem som kan levere der....

Jeg er tilkoblet Følling sentral i Steinkjer kommune (jara)

Lenke til kommentar
Catch kan visst heller ikke tilby adsl fra den sentralen som Telenor bygger ut.

Hva med DirectConnect? Hvordan er de?

Jeg har veldig gode erfaringer med DC.

+Bra priser på shdsl

+God kundeservice, veldig imøtekommende og hyggelige. Svarer også raskt på mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...