Gå til innhold

Domenenavn og webhotell

iBook

Anbefalte innlegg

Hei, har oppsøkt dette forumet siden jeg gjerne ville fått noen råd ang hosting av nettsiden min.

Skal registrere eget domenenavn. Er det det samme hvilket top level domene man kjøper seg (dvs .com, .no osv). Eller er det noen type dere vil anbefale?

Må også leie meg inn på et webhotell. Har noen her et firma å anbefale? Har funnet fram til noe som heter cliche, har noen erfaring med disse?

Takker for alle svar jeg får som kan hjelpe meg litt ut av denne internettjungelen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker denne:

https://www.b-one.net/

Veldig fornøyd til mitt bruk. 10,- pr. mnd. for 125 MB.

Men det er visse begrensninger.

Jeg har også denne kontoen.

Bare 500mb.

www.whinerz.com

Har ikke hatt noen problemer, servicen er topp. Mange egne e-mail kontoer, mysql database osv ... najs i det hele tatt. Men finnes helt sikkert bedre.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Jeg bruker denne:

B-one prøvde å stjele domenet omdal.net fra kona mi.

B-one påsto de ble lurt, men de ville aldri gi oss noen informasjon om hvem eller hva som gjorde at B-one.net synes framgangsmåten deres var riktig.

De ville heller ikke gi tilbake domenet før vi truet med advokater.

Styr unna denne gjengen, de er banditter!

Lenke til kommentar
Jeg bruker denne:

B-one påsto de ble lurt, men de ville aldri gi oss noen informasjon om hvem eller hva som gjorde at B-one.net synes framgangsmåten deres var riktig.

Er ikke vits og klandre b-one.nu i det heletatt. Dette kan ha vært en engangs tilfølge. Jeg har venner som har fra dem, og de sier det er billig og bra! men jeg vil annbefalere dere diss 2 fra kr.sand:

3way: 3way

og

X-TREME: XT

Lenke til kommentar
Jeg bruker denne:

Er ikke vits og klandre b-one.nu i det heletatt. Dette kan ha vært en engangs tilfølge. Jeg har venner som har fra dem, og de sier det er billig og bra! men jeg vil annbefalere dere diss 2 fra kr.sand:

B-one var SVÆRT motvillige til å gi tilbake domenet til den rettmessige eieren. Det er sterkt klanderverdig.

Det kan godt hende at B-one ble lurt, men så lenge de nektet å rette opp tabben er de medskyldige. Vi brukte mye tid og penger før B-one ga seg.

Det er bra du påpeker at andre har positive opplevelser med B-one. Ovenfor oss opptredte de arrogant, motvillig og tilsynelatende i ledtog med domenetjuven. Vi fikk aldri vite hvem som bestilte flytting av domenet til B-one eller hvorfor B-one trodde vedkommende var den rettmessige domeneeieren.

Lenke til kommentar
Jeg bruker denne:

B-one var SVÆRT motvillige til å gi tilbake domenet til den rettmessige eieren. Det er sterkt klanderverdig.

Det kan godt hende at B-one ble lurt, men så lenge de nektet å rette opp tabben er de medskyldige. Vi brukte mye tid og penger før B-one ga seg.

Det er bra du påpeker at andre har positive opplevelser med B-one. Ovenfor oss opptredte de arrogant, motvillig og tilsynelatende i ledtog med domenetjuven. Vi fikk aldri vite hvem som bestilte flytting av domenet til B-one eller hvorfor B-one trodde vedkommende var den rettmessige domeneeieren.

Akkurat som de fleste andre selskaper when push come to shove ... :ermm:

Lenke til kommentar

og

Åja, fordi vennene dine har gode erfaringer så er b-one feilfritt. :thumbup:

:ermm:

Lenke til kommentar

og

Åja, fordi vennene dine har gode erfaringer så er b-one feilfritt. :thumbup:

:ermm:

Har lest om mange som har hatt problemer med disse (husker ikke hvor...) men jeg har også venner som er storfornøyde.

Selv ville jeg ikke ha valgt dem.... Selv har jeg domene hos www.proisp.no (ble overført fra numberonehost.no siden de byttet navn eller no).

Edit:

.com, .org og .net er billigst...

Koster vel ca 150 hos steder som hoster sider, gkg.net selger domener for 9,99$ i året.. selv har jeg 2 domener der, betalte totalt 350 for 2 domener i 3 år hver! Men for å ta i bruk dette hos andre webhotell, så tar dem som regel en del gebyrer i tillegg, så det er som regel ikke lønnsomt...

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...