Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål til dere med ISDN...

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har altså ISDN og er sånn at jeg mener at når man betaler så dyrt for tellerskrittene så må man ha full load på linja hele tiden man er online, derfor laster jeg ned masse drit. Men gjør dere andre med ISDN det samme, eller bare driter dere i nedlastning?

jeg synes det er litt kjipern å måtte betale 14 øre i minuttet for IRC liksom...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!

Eg har tiscli med 6 timer om dagen netopp for å laste ned (med isdn, på grunn av at her er det ikkje tilgang til adsl)...

Så eg laster ned program/spel/filmer...

Men eg må ta på pause og resume da :roll: !

mvh

Aslak

Lenke til kommentar

Ja ISDN er dyrt, 8,40 / timen blir 201 kroner å sitte online i 24t, eller litt over 6048,- for å være oppkoblet 24/7 i en måned. Med ADSL for 400,- i måneden sparer desse nesten 5500 kroner!!

Vi har jo bare 64Kbit hastighet. Skal vi bruke 128Kbits blir det dobbel pris!

Håper Satelitt ADSL fra store utenlandske leverandører ødelegger markedet for Telenor. Dette selskapet bør tvinges i knus.

Lenke til kommentar

Telenor driter, bokstaveligtalt i de menneskene som de ikke kan tjene på.

Men, vi må også prøve å forstår hvorfor det er sånn.

Vi er rundt fire milioner innbyggere i et land, som strekker seg over utrolig stort areal.

Disse firemilioner innbyggerne skal ha et produkt, da må leverandøren av dette produktet gjøre produktet tilgjenglig der hvor forbrukern befinner seg.

Nå, her i Norge så må dette koste veldig mye.

Tenk dere en liten by på fire milioner i USA, der er teknologien i aller høyeste grad tilgjengelig, pluss at de fire milioner menneskene kan bo på en tusen, om ikke hundre tusendels mindre areal en hva "vi" i Norge gjør.

Det sier seg selv, at Telenor ikke har mulighet til å kunne dekke hele Norge med ADSL teknologien, men det er veldig mulig at Telenor kunne gi oss noe av det beste Satelitt systemet man kan få tak i.

p.g.a vår lille folkemasse, store båndbredder osv.

Håper dere skjønner, og tenker på det før dere herssjer Telenor nestegang.

Selv er jeg en av de som har regning på 5000,- kroner månden, og nabo med ADSL.

Thats life.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 00:43, Zitoz skrev:

Men, vi må også prøve å forstår
hvorfor
det er sånn.

Vi er rundt fire milioner innbyggere i et land, som strekker seg over utrolig stort areal.

Disse firemilioner innbyggerne skal ha et produkt, da må leverandøren av dette produktet gjøre produktet tilgjenglig der hvor forbrukern befinner seg.

Tenk dere en liten by på fire milioner i USA, der er teknologien i aller høyeste grad tilgjengelig, pluss at de fire milioner menneskene kan bo på en tusen, om ikke hundre tusendels mindre areal en hva "vi" i Norge gjør.

Det sier seg selv, at Telenor ikke har mulighet til å kunne dekke hele Norge med ADSL teknologien, men det er veldig mulig at Telenor kunne gi oss noe av det beste Satelitt systemet man kan få tak i.

Thats life.

Meget vettugt sagt, amen :smile:

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden er det hele tiden Telenor som skal være den store stygge ulven her da ? Jeg har selvfølgelig full forståelse for at mange "misliker" Telenor's utbyggingsstrategi , men hvorfor ikke halshugge noen av de andre leverandørene ?? F.eks NGT som er en soleklar nr. to på listen over ADSL aktører i markedet. De kjører jo sitt eget løp når det gjelder utstyr i sentralene rundt om ,så de har mulighet til å bygge ut der de måtte ønske det. Det er selvfølgelig også et spørsmål om penger og fortjeneste for de også , akkurat som hos Telenor.

Selv har jeg ADSL fra Telenor , og er meget fornøyd med det. Har flere muligheter her jeg bor i Oslo(faktisk ikke NGT) men så lenge Telenor leverer et produkt jeg er fornøyd med holder det lenge for meg !

Lenke til kommentar

Når man så tenker på at det koster godt over en kvart million i hardware å klargjøre en sentral for DSL så kan man jo selv regne ut hvor mange potensielle kunder det skal være tilknyttet hver sentral før det overhodet lønner seg å tenke på det en gang.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 00:54, hmm skrev:

Quote:

Den 2002-06-04 00:43, Zitoz skrev:

Men, vi må også prøve å forstår
hvorfor
det er sånn.

Thats life.

Meget vettugt sagt, amen :smile:

JA det kan du tro, det er ingen andre land i verden det skulle være enkelere å bygge bredbånd med alle fjellene vi har her. Det skulle da **** være mulig å montere radiolink til billig penge. Det var på 50 tallet en stod med tunge kobberkabler å gravde ned. Idag setter vi opp en plastbit som sender data frem å tilbake.

Nei hele TELENOR KONSERNET suger så jævlig at de er totalt ubrukelig. finner jeg en ***** grunn til å saksøke telenor gjør jeg det! Eneste desse tenker på er å suge deg for mest mulig penger, lange kontrakter å dårlige avtaler! Ikke en ***** bra ting har dette selskapet gjort!

Men bare vent om TT&T kommer hit.... da blir det rett til helvete med telenor!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 22:30, fondus skrev:

Hei

jeg har altså ISDN og er sånn at jeg mener at når man betaler så dyrt for tellerskrittene så må man ha full load på linja hele tiden man er online, derfor laster jeg ned masse drit. Men gjør dere andre med ISDN det samme, eller bare driter dere i nedlastning?

jeg synes det er litt kjipern å måtte betale 14 øre i minuttet for IRC liksom...

Yes I do, yes I do...

Stjelehor.

Stoppe utbygging av ADSL 1 sentral unna min.. DET er slemt det.

Lenke til kommentar

Quote:

Posted by (Some one)

JA det kan du tro, det er ingen andre land i verden det skulle være enkelere å bygge bredbånd med alle fjellene vi har her. Det skulle da **** være mulig å montere radiolink til billig penge. Det var på 50 tallet en stod med tunge kobberkabler å gravde ned. Idag setter vi opp en plastbit som sender data frem å tilbake.

Nei hele TELENOR KONSERNET suger så jævlig at de er totalt ubrukelig. finner jeg en ***** grunn til å saksøke telenor gjør jeg det! Eneste desse tenker på er å suge deg for mest mulig penger, lange kontrakter å dårlige avtaler! Ikke en ***** bra ting har dette selskapet gjort!

Jaha.

I denne tråden så var det så vidt jeg vet, snakk om ADSL, Cabel og ISDN.

Og hvorfor ikke alle har det, og hvorfor det kåster så mye for oss "brukere" å få dette.

Så hvorfor blander du i heletatt Radio-Link inn i bildet?

Jeg er enig at Telenor har feilprioritert mellom de forskjellige teknologiene, og at det går serderles hardt utover de som ikke kan få nytte av dette tilbudet.

Men sånn er det nå en gang, Det skulle selvfølgelig finnes en "WannaBe ADLS" løsning, uten teleskritt og mulig en litt høyere kostnad perr måned, for de som ikke har ADSL tilgjengelig.

Om du finner en grunn til å sak søke dem, så gjør du det?

Jeg bare rister på hodet, jeg har aldri hørt noe mer idiotisk i hele mitt liv.

Det er greit at man er harry i USA, men du mister topper tronen.

Skal man i en diskusjon om hvorfor ADSL ikke er tilgjengelig i hele Norge, blande inn en "mulig" rettsak, så mener jeg at du ikke har noe serlig mere å argumentere med.

Det er bare å innse. Telenor kan perr i dag ikke Bygge ut mere ADSL, med tiden kan de muligens det.

Det er ingen grunn til å henge ut Telenor bare fordi de ikke leverer ADSL der du måtte befinde deg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 22:30, fondus skrev:

Hei

Det er akkurat slik her i gården også.

Det er idiotisk at ISDN brukere skal betale 10x mer for 100x mindre!

Vi blir jo straffet for at vi ikke kan få bredbånd!

Synes telenor (og andre) burde tilby de som ikke kan få ADSL, en lav månedspris (lavere enn ADSL), og la oss være oppkoblet så mye vi selv vil! (slik som det fungerer i utlandet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...