Gå til innhold

For få døde pixler


josteinaj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis 10-20% av alle bærbare har en pixel-feil, og hver fjerde kunde av disse velger å gjøre noe med det så vil det si at 2,5 - 5 % av skjermene må erstattes. Hvis en skjerm koster 4000 (vet ikke hva det koster jeg, gjetter nå), så kan butikken skru opp prisen for pc'en med 200 kroner, og dermed går det opp i budsjettet. Bør vel gå helt fint an det? (Og kanskje skjermene med pixel feil kan selges brukt videre?)

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøre en enkel test el noe for å sjekke ant døde pixler, og hvor de er. Eller må du bare lete etter de på skjermen?

Dette er vel noe jeg må sjekke når jeg får min nye pc torsdag..

Hva er egentlig poenget med å teste noe for å finne døde pixler? Hvis du ikke kan se dem så gjør det jo heller ingenting :)

 

da fikk jeg meg dagen latterkrampe når jeg så for meg en bærbar med crt skjerm

 

PS. tror det er en ide å lese hele tråden neste gang

 

Er faktisk ikke noe i veien for å koble en bærbar pc til en crt skjerm :) Selve maskinen er jo fortsatt bærbar sålenge man husker å koble fra crt'en før man skal ta bussen :D

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøre en enkel test el noe for å sjekke ant døde pixler, og hvor de er. Eller må du bare lete etter de på skjermen?

Dette er vel noe jeg må sjekke når jeg får min nye pc torsdag..

Du må nok desverre bare lete etter de. Tror nok ikke skjermen kan finne ut selv om den har noen døde pixler.

 

Hvis du ikke har fått pc'en enda så kan du jo høre om de vil gi deg pixel-garanti, kanskje du har flaks.

Lenke til kommentar

Dette går vel uansett på forbrukerkjøpsloven (skråstrek kredittkjøpsloven) og handler om at man øyeblikkelig må kontrollere mottatt vare for slike feil når man får dem i posten. Jeg vil kalle en slik pixel-feil "en vesentlig feil på tingen", selv om dette ikke er relevant i en reklamasjonssak... Kontrollér varen ved mottak før du gjør noe mer og send tilbake ved døde pixler.. Vet det er noe sent å fortelle trådstarter dette, men jeg tenkte jeg skulle tipse folk generelt om dette.

Lenke til kommentar
På disse bærbare er det såvidt jeg vet 5 døde piksler som må til for at vi skal få ny fra Aopen, heldigvis ikke så mange som 16. Men det har visst noe med plassering på disse å gjøre også men tror ikke det er noe stort problem i praksis slik at vi ville byttet med 5 uansett plassering.

Mente Aopen fulgte samme standard som HP på dette. På pixelfeil har man der 3 lyse eller 5 mørke pixler, og dette skal være uavhengig av plassering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...