neon123 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 hei. når jeg slår på pcen min, så kommer det en dame stemme som sier noe med error! hva kan dette være ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Sikkert en error. Vanskelig å svare mer nøyaktig enn det, så lenge du ikke kan gi en bedre beskrivelse. Endret 14. desember 2004 av Rikky Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 den stemmen har ikke vært der før.. jeg satte på ny cpu kjøling å vifte igår. så tok jeg ut alle kablene. så kan være noen som jeg satte på feil ? Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Sikkert en error. Vanskelig å svare mer nøyaktig enn det, så lenge du ikke kan gi en bedre beskrivelse. roger that Lenke til kommentar
gresh Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Den dama har kommet med dårlige nyheter til meg og før... Prøv å hør etter hva hun sier da. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 den stemmen har ikke vært der før.. jeg satte på ny cpu kjøling å vifte igår. så tok jeg ut alle kablene. så kan være noen som jeg satte på feil ? hvis det har funket før og du tok ut alle kablne og bytta cpu vifte i går er det selvsagt noe her som har gått galt. Du må høre hva a sier,.,,, Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Sier hun hva hun heter, eller hvorfor hun er inne i maskinen din? Lenke til kommentar
z10an Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Snakk med henne å spør henne hva som er feilen :!: . Tror du bør gi en bedre beskrivelse ja! ... Lenke til kommentar
THacker Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Prøv å skaff nummeret hennes... sikkert ei fin kjerring.... ...høres ut som en jobb for eksorsisten... Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Fra spøk til alvor. Det kan være en feil ja. Kan du oppgi hva slags system du har, og som sagt forsøke å høre hva som blir sagt? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 som omnikron sier kan tenke meg det er cpu vifta som hun sier i fra om. hadde samme problem da jeg satte på ny vifte. kikk litt nærmere på den. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 jeg "pådro" meg en stemme fra pc'n når jeg startet gitte applikasjoner. denne stemmen forsvant etter at jeg fjernet adware på maskina. Lenke til kommentar
gik Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ho sier sikkert noe sånt som: CPU fan failed, Windows is now booting from operating system tenker jeg! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Tror nok det er ASUS sin POST reporter ja. Du kan slå den av i BIOS. Jeg har slått av sånn at damen ikke sier ; Your system has booted succesfully eller no. MEn hun sier ifra hvis det er noe problemer. Du slår den av inne i BIOS og du kan velge hvilken type greier hun skal rapportere! Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Og hun dama kan du stoppe kjeften på i setup i BIOS. Er det hun der Asus-ludderet? Lenke til kommentar
frustata Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det var ikke tilfeldigvis en Zalman-vifte du satte i PC'en? Jeg har en Zalman-cpuvifte på et Asus A7n8x-e hovedkort, og da kommer det en damestemme med feilmeldingen "CPU-fan failed". Grunnen til at denne feilmeldingen oppstår, er at Zalmanviften har så lavt turtall i oppstarten at den blir ansett for å være defekt, eller ikke tilstedeværende i det hele tatt. Dette er bare et "problem" under post-sjekken, og har ingen innvirkning på systemet ellers. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 det heter Vocal POST Messages og finnes såvidt jeg vet på ASUS sine hovedkort, det er bare å disable det i bios.. Jeg pleide å få beskjeden "System completed power on self test".. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Sjekk kontakten på cpu vifta, eventuelt prøv å kople på vifta på en viftestyring om du har dette. Da må nok i så fall gå inn i bios og sette vifteturtallet på ignored for å unngå feilmelding under oppstart. Og sjekk for all del temps på cpu om du kommer så langt som til bios. Endret 14. desember 2004 av frentix Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Ja! er asus! okei. skal stappe igjen kjeften hos sin Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Var noe cpu fan failed eller noe sånt ja! jeg slo av ho kjerringa i bios. men bios kunne ikke se hvor fort vifta gikk rundt da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå