zjoleeng Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 hei. jeg lurer bare på om det er noen som har kjøpt eller vet om noen som har kjøpt seg en alienware pc? jeg har tenkt over å kjøpe meg en alienware pc, men jeg er ikke sikker på om det er vert det hvis jeg må betale moms,toll O.L. på forhånd takk. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du må betale 24% mva ja. Tviler på at det er verdt det, men det er jo bare å regne ut hva en tilsvarende maskin vil koste her hjemme. Så kan du jo påregne kostnader ved en evt retur av maskinen. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du må betale 24% mva ja. Tviler på at det er verdt det, men det er jo bare å regne ut hva en tilsvarende maskin vil koste her hjemme. Så kan du jo påregne kostnader ved en evt retur av maskinen. Du skal ikke se bort i fra at det blir værdt det... satte meg ned å byggde en alienware laptop en gang i tia, la til 24% mva, og 100$ i frakt... da lå jeg på sånn ca samme pris på en tilsvarende (high end) laptop som jeg kunne kjøpt i norge... Men når det kommer til retur ved eventuel feil osv, er det en annen sak... da ville det vært en STOR fordel om du kunne sendt den innenfor norges grenser for å få den reparert... straks litt dyrere å sende til amerika eller england... Anyway, dollaren er ikke akkurat stor for tia, så det er kanskje ikke SÅ dummt å tenke på dette nå, istedenfor når dollarn kommer seg igjen (OM den kommer seg igjen da det ennå er Bush som sitter som president ) -mamazboy- Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Har ikke kjøpt derfra, men jeg er temmelig sikker på at du ikke kan bestille hos Alienware USA fra Norge, du må bestille fra England. Prisene på deres engelske sider er inklusive engelsk moms eller VAT som er på 17,5%. Siden Norge ikke er medlem av EU kan du trekke fra den, men må legge til norsk moms på 24%. Samt frakt. Hvor mye den er kommer an på hvordan maskinen sendes. Det må du nesten kontakte dem og høre om. EDIT: Det er ikke toll på datautsyr i Norge, bare moms. Geir Endret 14. desember 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
zjoleeng Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 jeg har også vært inne på siden dems å satte sammen en pc. jeg kom fra til at den ville ligge på 22-23000 kr. men da har jeg ikke tatt med moms+ frakt å du kan jo tenke deg selv at det blir ganske dyrt. men jeg har lyst på en alienware pc eller en acer ferrari 3400. er ikke helt sikker enda.... det er ikke lett Lenke til kommentar
zjoleeng Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 hmm det med at du kan få trekkt i fra 17,5% moms var jo litt bedre ... men jeg så også akkurat på den engelske siden at du kunne komme deg inn på et norsk "område" men da måtte du betale med €.. http:\\www.alienware.co.uk Lenke til kommentar
zjoleeng Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Area-51m 7700 trur jeg er pc'en jeg kommer til å gå for a51m_7700_new_back_big.jpg_1_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå