Gå til innhold

512 Mb GDDR3 fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heftig, men synes det fortsatt er folk som mener det er unødvendig med 256 mb RAM.

Var da folk som i sin tid syntes 64MB RAM på hovedkortet var overkill og aldeles unødvendig. Man kom aldri til å trenge så mye ram. Tro meg, 512MB på skjermkortet kommer til å bli for lite en eller annen gang.

 

Hvem skulle ikke ønske man var homo når man ser bildet av deg alf ;-)

Ja, jeg liker virkelig meg selv. Nesten så jeg vurdere å droppe alt som heter forhold og gifte meg med meg selv i stedet :p

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
DOOM3 f.eks. trenger 512MB ram for å kjøre optimalt på ultra high settings i 1600x1200 med AA og AF ;)

Er det ikke flere som har 256 på sine kort, som tar liv av den myten der ?

tja, det er iallefall det jeg har hørt at Carmack har sagt fra diverse sider...

 

At for å kjøre ukomprimerte teksturer i 1600x1200, så trenger man 512MB skjermkort...

 

no?

Lenke til kommentar
Tviler vi trenger dette for dx 10 spillene kommer,klarer jo knapt og utnytte 256MB som fint i dag.selv i 1200x1600 og 8xAA/16xAF og høy detalj i dx 9 spill rekker jo 256MB lenge !

Hørt om UnrealEngine3? 1024MB VRAM for max detaljer..

 

Det er flere spill i dag som utnytter mer enn 128MB minne ved høye innstillinger. Med de instillingene du nevnte vil 128MB gå til framebufferet alene. 8xAA er dog ikke mulig med ATi kort.

Lenke til kommentar
allså med 512ram så vil vi dobble fps i 1600x1200 AF&AA nesten ca 80% fra nå værende kort...!

Hvor har du dette ifra? Hvis grafikk dataen ikke overgår 256MB så vil 256MB ekstra VRAM hjelpe nada.

 

At for å kjøre ukomprimerte teksturer i 1600x1200, så trenger man 512MB skjermkort...

 

no?

Stikkordet her er optimalt. Det er ikke et krav og det går ganske greit med 256MB VRAM.

Lenke til kommentar

det er ikke mengden det kommer an på, det er hastigheten. Nå som hastighetene på minnet har blitt doblet, så tar det også i teorien dobbelt så kort til å fylle opp og tømme de 128/256/512 megabytene, altså; vi får en ytelsesøkning så lenge GPU, HK, RAM og CPU henger med i svingene :cool:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Denne dataen må jo komme over AGP eller PCIe bussen. Hvis f.eks kortet plutselig trenger å laste opp masse nye teksturer fordi det var for lite VRAM til å romme det kortet trengte vil det drepe ytelsen, aka stuttering.

Det er helt klart også mengden minne det kommer ann på. Men mengden handler mer om muliggjøring av effekter/grafikk enn direkte ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...