B4stian Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hei, hvordan kommer man fram til: Primærfarger? Sekundærfarger? Tærtiærfarger? Hva uttrykker: Rødt? Gult? Grønt? Blått? Hvitt? Takk for svar... (fant ikke noe på nettet...) Edit: Fant ut av det Men et spm. til... Finn den psykologiske virkningen til fargene: gul grønn blå rød rosa oransje brun grå sort hvit Endret 14. desember 2004 av datating Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hva mener du med 'hvordan kommer man fram til dem'? Rødt: Varme, kjærlighet, advarsel og fare. Gult: Varme. Grønt: Det er en kald farge, men jeg syns lysegrønt er en veldig varm farge (husker ikke helt hva læreboka sa, gadd ikke kjøpe den i VKII) Blått: Kulde og depresjon. Hvitt: Det er ingen farge... Så... Ikke så mye spør du meg. (Husker ikke så mye, har aldri vært så fryktelig flink i fargeteori). Edit: Jaja, psykologiske virkningen tør jeg ikke helt å gå inn på. For stor sjangse at jeg sier noe feil. Endret 14. desember 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Takker! Men finner ingen steder hva den psykologiske virkningen er på disse fargene: sort hvit grå brun rosa takk for svar! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har skrevet litt om fargelære på siden min, www.krem.tk Der burdte det stå litt om de psykologiske virkningene, men jeg tror siden er nede for øyeblikket. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Primærfargene er rød, gul og blå. To primærfarger danner en sekundærfarge. To sekundærfarger danner en tertiærfarge. Endret 14. desember 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvitt: Det er ingen farge... Så... Ikke så mye spør du meg. Denne har jeg lurt på lenge. Hvordan kan alle fargene til sammens, ikke bli noen farge? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Edit: Jeg leste litt feil her, visst.. Endret 15. desember 2004 av Marvil Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Gult er ofte et tegn på svik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå