hodesleng Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Heisann alle sammen! Nå om dagen så finner man ut at alle nyttige ting og tang avgir stråling, hva med trådløs mus&tastatur? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Lurer på om ikke dette er radiostråling (?). Iallefall noen av dem bruker dette. Jeg vil ikke tro at det er noe farlig for deg. Hadde det vært det ville det sannsynligvis ikke vært lovlig.. :wink: Så det er sikkert ingen fare. Men hvis man sover i mange år oppå tastaturet kan det jo være at det har bivirkninger bortsett fra fine merker i ansiktet, tenker da på stråling, ikke vet jeg.. :smile: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 nei tviler på det siden det kjører på radio bølge teknologi. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 De benytter radiobølger ja, i frekvensområdet 300 til 500Mhz om jeg ikke tar feil. Men sendereffekten / strålingen kan du nok se helt bort fra, det er vel snakk om mikrowatt antagelig. Rekkevidden på tastatur / mus er jo kun to til fire meter, og dermed snakker vi om en meget beskjeden sendereffekt, og dermed stråling. så du kan trygt sovne på tastaturet! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg var på LAN på skolen. Gikk da med mitt trådløse tastatur ut av klasserommet (døra var open) og skrev. Var cirka 5-10 meter borte. Imponerende.. Husker ikke hva Logitech-greia heter men det er trådløs tastatur/mus i pakke (ikke optisk), er hvitt. Å nei, tror ikke det er skadelig. Hadde det vært skadelig hadde den norske stat kasta det ut av landet (Fy f*** til mange infernalske banale regler norge har..) Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Sende-effekten er liten nok til at du kan se bort fra at det er helsefarlig, ja. En mobiltelefon, som det diskuteres om kan være helseskadelig, må sende sine signaler opptil flere kilometer. De har en sende-effekt på opptil flere watt. Vanlige trådløse mus/tastatur sender med en svært liten effekt. Mitt trådløse Logitech-tastatur f.eks. står det at bruker 3 volt og ca. 0,15 mA, altså mindre enn 0,5 milliwatt. Med andre ord er stålingen fra tastaturet mindre enn en promille av hva en mobiltelefon utsetter deg for. Så: kjøp deg trådløs mus og tastatur, og bli kvitt de irritable kablene ) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Uansett så vil den knøtt lille strålingen ikke kunne sammenlignes med strållingen som en skjemg gir... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Radiobølger er svake. Tenk bare på alle kanalene du får inn med antenne (eller ståltråd!) hvor som helst. Radiobølger er overalt. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:42, Nostradamus skrev: Ta bort det store bildet i siggen din. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 personlig syns jeg nå bildet var ålreit jeg da... :smile: bertie Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 09:31, SirHartge skrev: Quote: Den 2002-06-03 22:42, Nostradamus skrev: Ta bort det store bildet i siggen din. Først nå ser jeg denne advarselen og noen her inne har kanskje sett en post jeg hadde der jeg overreagerte på at jeg måtte fjerne bildet. OK at jeg måtte fjerne det, men det hadde vært MYE HYGGELIGERE viss dere moderatorer kunne tatt en annen tone. Har til sammen sett fire advarsler etter at jeg fjernet bildet mitt (så bare e-posten jeg fikk før jeg fjernet det) og i samtlige har det vært komandering. TA VEKK BILDET DITT. FJERN DET BILDET DITT. DU ER BLITT ADVART. FJERN BILDET ELLERS GJØR VI DET FOR DEG. TENK PÅ MODEMBRUKERNE OG SE Å FÅ FJERNET BILDET I SIGNATUREN DIN. Det verste jeg vet er komandering. Derfor min reaksjon. Prøv med en litt hyggeligere tone fra nå av. PS: Dere kan ikke forvente at man ser advarsler dere legger inn i vanlige tråder. Her ligger tråden jeg overreagerte i og tar selvkritikk for det. Men husk hva mora deres lærte dere: MANERER!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå