KnutIvars Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hei! Synes dette bildet er ganske bra, men ønsker gjerne litt råd om hvordan ta bedre bilder. Bildet er tatt med et Olympus C-750 plassert på en tripod, med et polariseringsfilter. F8, 1sek. ISO-50. se vedlagt fil. Endret 14. desember 2004 av kiskogl Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Pent bilde. Jeg ville nok prøvd å tatt bildet i skumringen, for å få litt mer stemning. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Likte spesielt godt teksturen (går det ann å si? hjelp meg) til mosen på steinene. Istedet for å ta bilde i skumringen (pleier å bli uskarpt,kornete eller mørkt. Kanskje det bare er meg?) kunne du prøvd med ulike blenderåpninger. Bare til å prøve ivei når du finnet et motiv. Så ser du hvilket av bildene som ble finest når du kommer hjem. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Likte spesielt godt teksturen (går det ann å si? hjelp meg) til mosen på steinene. Istedet for å ta bilde i skumringen (pleier å bli uskarpt,kornete eller mørkt. Kanskje det bare er meg?)...... Bare til å prøve ivei når du finnet et motiv. Så ser du hvilket av bildene som ble finest når du kommer hjem. Vel... med stativ, er det mulig å få gode skarpe skumringsbilder..., men det får jeg prøve neste sommer.... Jeg har ca 60 bilder i forskjellige utsnitt, vinkler, lukkertider, polarisering osv. av denne elva. Artig du nevnte mosen, for jeg tok et bilde av den også. Desverre ble det med dette ene bildet fordi det var elva jeg var der for. Mosebildet ble ikke så bra at det gjorde noe da, men her er det : Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Hvordan har du montert dette polariseringsfilteret ditt? Jeg vet ikke om noe filter til mitt C-765 per i dag http://www.47stphoto.com/olcccc730pro1.html Fant dette, er det noen som selger følgende sett i Norge? Endret 18. desember 2004 av ru-barma Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 For å kunne benytte filter sammen med kameraet ditt, må du ha en adapterring/tube. På den linken som du oppgav, ser du en slik ring. Den skrus inn rundt linsen, og så settes filteret på den. Den skrus altså inn i kamerahuset, og ikke på selve linsen (som går ut og inn når du skrur på kameraet). Samme må du gjøre dersom du skal sette på for eksempel en teleconverter, vidvinkel converter, og en macro converter. Olympus modeller: TCon-17. WCon-07. MCon-40. For å benytte disse må du ha en 45,6-55mm adapterring (f.eks olympus sin CLA-4). Jeg har både CLA-4, og en mindre sak (52mm) for noen andre filter. Det blir så stort med 55mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå