mbst Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Lurer på hvilket hovedkort jeg bør kjøpe til min neste maskin basert på en AMD XP2000+. Bør vel ha VIA-chipset og selvsagt DDR. *Jumperfritt er absolutt foretrukket, men ikke nødvendigvis en avgjørende faktor, da jeg nok ikke skal overklokke. *Helst uten chipset-vifte. Har gode erfaringer med Abit BH6 (Intel Slot1). ASUS og Abit er vel de mest akutelle. Dessuten- hvis jeg kjøper hovedkort basert på VIA KT333 og PC2700 DDR-RAM, vil jeg da kunne kjøre på høyere busshastigheter med en XP-prosessor enn hvis jeg bruker samme prosessor på en VIA KT266/PC2100 kombinasjon? På forhånd takk! :smile: Lenke til kommentar
keithho Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hva med en pannen og noe du kan steke med? Hilsen en intel tilhenger... Lenke til kommentar
mbst Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Vel, ikke alle tar seg råd til Intel vet du.. Lenke til kommentar
keithho Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 21:59, mbst skrev:Vel, ikke alle tar seg råd til Intel vet du.. ååå... Intel er jo nærmest like billig som AMD... Skift til intel.. mer MHz og mer for klokking.. [ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-06-03 22:01 ] Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Kjøp det kortet som jeg har viss du ikke skal klokke (er strålenes fornødd med dette, har hatt FSB stabilt på 155 MHz (310)). Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Anbefaler Abit og deres nyeste HK, KX7(-R hvis man har RAID-utgaven). Pris ca. 1250kr uten RAID og et mellomlegg på ca. 200kr for RAID-utgaven. Sjekk ut http://www.abit.nl for mer info. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:42, EviLEddiE skrev:Anbefaler Abit og deres nyeste HK, KX7(-R hvis man har RAID-utgaven). Pris ca. 1250kr uten RAID og et mellomlegg på ca. 200kr for RAID-utgaven.Sjekk ut http://www.abit.nl for mer info. Ja, det er ett av de jeg har oppe til vurdering.. :smile: Fint at det ikke har integrert lyd og slikt tull! Kan tenke meg at valget faller på et KX7. Et par nye spørsmål *Er det slik at man må ha ECC/REG-DDR-RAM hvis man har flere enn et visst antall minne-brikker installert? Hvor mange brikker er det snakk om? *Har det noe for seg å tenke på AGP 8X nå, eller ligger hovedkort med støtte for dette for langt frem i tid? *Hvor ligger Abit KX7 sitt støynivå? Bråker vifta mye? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 enkelte folk burde bli bannet fra forumet .. har kommer det en og vil ha hjelp til å finne et hovedkort spå kommer det fult av folk og begyner å kritisere valget av prossesor ... fyfy.. hvilken retning tar dette forumet .. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det er bare noen som ikke er så lure å klarer å forstå og respektere andres valg og krav. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 23:00, mbst skrev:Et par nye spørsmål*Er det slik at man må ha ECC/REG-DDR-RAM hvis man har flere enn et visst antall minne-brikker installert? Hvor mange brikker er det snakk om?*Har det noe for seg å tenke på AGP 8X nå, eller ligger hovedkort med støtte for dette for langt frem i tid? Skal man fylle ut alle bankene så må det i de flest tilfeller være REG minne ja. AGP 8x v3.0 kommer vel for fullt til høsten. [ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-06-03 23:34 ] Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei mbst. Jeg har planer om å anskaffe meg Soyo Dragon 266Plus eller 333Ultra (henholsdvis 1478/1887 hos databutikken) Har nå abit kt7 med duron650 som jeg har vært storfornøyd med, men når jeg nå skal oppgradere så har jeg etter mye research på webben funnet ut at jeg går for.....kansje det billigste.(sparer da litt på et knepent budsjett)Men ultra har jo usb2 da.... Dette har integrert nic ,raid og 6kanals lydkort som er minst like godt som SB live5.1. Dette er mere enn godt nokk! for de aller aller fleste + mindre problemer med tanke på konflikter. Det er vist dønn stabilt og god ytelse og overklokkingsvenelig. Sjekk det ut. Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Kjøp et nForce hovedkort du. :smile: Bedre lyd får du ikke tak i, og det jeg har er ihvertfall jumperfritt. (Du kan ikke still vcore og vdimm i bios, men du skal forhåpentligvis ikke kødde for mye med de allikevel) :razz: Jeg har et ASUS A7N266-C. Vil du ha flere funksjoner så kjøper du et Abit NV133-R. Åja, det ASUS kortet jeg har leveres uten vifte på brikkesettet. :smile: nForce hovedkort hadde mange barnesykdommer, men de funker fint som bare det nå. Og de banker alle VIA hovedkort unntagen KT333 baserte hovedkort. Men overklokker du fsb'en til 166 (kombinert med PC2700 minne) så tar du rotta på KT333 kortene også. Bare sørg for å kjøpe et nForce 415 basert hovedkort hvis du skal ha et AGP skjermkort ved siden av. nForce 420 har en innebygd Geforce 2 MX. En annen ting som er verdt og merke seg, du MÅ ha 2 like minnebrikker for å få maks ytelse fra et nForce hovedkort da det har 2 minnekontrollere. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Det ble til et Abit KX7-333R. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå