Gå til innhold

6600 GT forsinket pga ustabilitet?


emacoolit

Anbefalte innlegg

Da jeg leste om 6600 GT for en stund siden, på utenlandske forum, så var det flere som måtte returnere nyinnkjøpte 6600 GT fordi de ikke fungerte. Jeg hadde bestilt et 6600 GT, men ombestemte meg til fordel for et demo-kort, et 9800 Pro skjermkort. Jeg er fornøyd med kjøpet, men lurer jo på hvor det blir av 6600 GT.

 

Er det til salgs i Norge enda? Det har stått "På lager om 2 uker" (eller lignende) hos flere webshoper i mange uker nå. Er det evt. AGP-broen som er problematisk?

 

EDIT: som nevnt i en egen post lenger ned: denne tråden dreier seg om AGP-til-PCI chipen til nVidia. Beklager at det ikke kom fram av overskriften.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI... det var det merket de hadde mest problemer med, de som måtte returnere skjermkortene sine, mener jeg å huske. Kanskje de har vært kjappest med å løse problemene da?

 

Uansett så er det vel den type problemer som produsentene er best tjent med å løse i stillhet. Da kommer vel 6600 GT til Norge i store mengder snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Altså..MSI har vært den eneste som har levert 6600GT AGP..

Det er derfor kanskje ikke så rart at de som har kjøpt 6600GT APG (fra MSI) har hatt problemer.. og at andre leveerandører f.eks XFX er forsinket..

Dette gjør også meg skeptisk til produktet.. (har/hadde veldig lyst på kortet)

Virker som produsenter har slik hastverk med å komme først på markedet at en del testing ikke gjøres godt nok.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er ingen som betviler kvaliteten til PCI-Express utgaven av 6600 GT. Det som er temaet for denne tråden (selv om det kanskje ikke kom klart fram) er AGP-versjonen av 6600 GT, som har en AGP-til-PCI chip integrert på skjermkortet. Det er denne chipen jeg stiller spørsmålstegn ved.

Tror vi hadde fått høre det hvis det hadde vært så mye problemer som du sikter til. Husk at denne bruen er testet ut på NV45 (6800 PCIe kort) og andre veien på PCX versjonene av 5700 og 5900.

 

6600GT har vært på lager en stund i Norge, og jeg kjenner flere personer som har brukt demmes kort noen uker. Muligh aqt MSI har hatt dårlig BIOS på en batch av kortene demmes selvsagt...

 

Så ryktene dine bør vel tas med en stor klype salt... :ermm:

Lenke til kommentar
Raptor: kan jeg virkelig ikke stille et spørsmål uten at det skal tolkes som et rykte? Den var faktisk JÆ**** drøy....

I og med at du kommer med en påstand om noe, uten og underbygge den så vil jeg deffinere det som et rykte. Hvis du føler deg såret så beklager jeg dette.

 

Et direkte svar på spørsmålet ditt: Var innom Komplett, de har MSI 6600GT på lager. De har også hat en batch med XFX 6600GT kort på lager, ut ifra det så kan jeg ikke se at 6600GT er forsinket pga ustabilitet

Lenke til kommentar

En påstand avsluttes med et punktum, eller til og med et utropstegn. Et spørsmål avsluttes med et spørsmålstegn. Spørsmål benyttes i kommunikasjonen for å innhente informasjon. Jeg ønsket å skaffe meg informasjon. Ingen har svart meg. Det gjør ikke spørsmålet mitt om til en påstand.

 

Nok om det. :hrm:

 

Det kan være at butikkene ikke har fått 6600 GT i store kvanta fordi minnet til skjermkortet ikke produseres i store nok kvanta enda. Det var jo det som var problemet med X800 XT (PE).

 

Det var jo greit å få vite at det er fornøyde kjøpere av 6600 GT AGP i Norge. Ingen grunn for noen til å avbestille sine 6600 GT, altså.

Lenke til kommentar
Da jeg leste om 6600 GT for en stund siden, på utenlandske forum, så var det flere som måtte returnere nyinnkjøpte 6600 GT fordi de ikke fungerte. Jeg hadde bestilt et 6600 GT, men ombestemte meg til fordel for et demo-kort, et 9800 Pro skjermkort. Jeg er fornøyd med kjøpet, men lurer jo på hvor det blir av 6600 GT.

 

MSI... det var det merket de hadde mest problemer med, de som måtte returnere skjermkortene sine, mener jeg å huske. Kanskje de har vært kjappest med å løse problemene da?

 

En påstand avsluttes med et punktum, eller til og med et utropstegn. Et spørsmål avsluttes med et spørsmålstegn. Spørsmål benyttes i kommunikasjonen for å innhente informasjon. Jeg ønsket å skaffe meg informasjon. Ingen har svart meg. Det gjør ikke spørsmålet mitt om til en påstand.

 

Nok om det. :hrm:

Hmm, det(med uthevet skrift) er da, i følge deg selv, påstander eller rykter, det hjelper ikke at du senere kommer med spørsmål!... :roll:

Og da disse ryktene/påstandene har gjort flere, meg selv inkludert, skeptiske til våre fremtidige skjermkortvalg, hadde det vært greit om du kom med en link eller noe annet som i så fall kan underbygge disse ryktene/påstandene! :hrm:

Lenke til kommentar

Kjøpte et XFX 6600 GT AGP for noen uker siden fra komplett.no, på DOOM 3 fungerte det bra, på HL2, 3Dmark03, BFV mm. var det bare artifacts. Forsøkte ALT mulig med drivere etc. Fant tilslutt ut at problemet skyldes at kortet ikke var kompatilbelt med hovedkort, kun AGP 4.

 

Jeg var nødt til å returnere dette og benytter nå mitt gamle TI 4200.... :(

Lenke til kommentar

Joda, deler av mine innlegg inneholdt uttalelser som kan tolkes som påstander. Men vet du hva: kanskje jeg har rett. Kanskje jeg ikke lyver. Kanskje det er umulig for meg å finne tilbake til de postene jeg sikter til, fordi jeg leste dem for 6 uker siden, etter et søk på "6600 GT" på Altavista, og la spesielt merke til at det var to forskjellige brukere som returnerte MSI-utgaven av 6600 GT AGP.

 

Står det skrevet under nicket mitt: "Denne personen garanterer den absolutte sannhet"? Nei, det gjør ikke det, gjør det vel? Jeg har ikke svindlet noen for noe penger, jeg har ikke oppfordret noen til å avbestille skjermkort. Jeg har ikke lurt noen, og jeg har ikke formidlet feilinformasjon. Jeg stilte et spørsmål, rett og slett.

 

Den "påstanden" dere sikter til blir noe annet dersom man ser den i sammenheng med overskriften: da blir det en FORKLARING på overskriften min. Kanskje jeg skulle ha beholdt overskriften, og bare startet tråden med denne teksten: "Jeg bare lurer, jeg. Kanskje jeg tar feil. Vær så snill å la være å anklage meg for noe, da!"

 

Pøh.

Lenke til kommentar

Fiesta du surrer.

 

Emacoolit fortalte bare om hva han leste på et forum.

 

Han sa:

 

Da jeg leste om 6600 GT for en stund siden, på utenlandske forum, så var det flere som måtte returnere nyinnkjøpte 6600 GT fordi de ikke fungerte.

 

Han sa ikke:

 

Det var flere som måtte returnere nyinnkjøpte 6600 GT fordi det ikke fungerte. (Noe som sansynligvis gjelder alle andre GF6600 GT AGP-kort)

 

Det andre du siterte var kun også en forklaring på hva han hadde lest.

 

EDIT: tok vekk en stygg lei..

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
MSI... det var det merket de hadde mest problemer med, de som måtte returnere skjermkortene sine, mener jeg å huske. Kanskje de har vært kjappest med å løse problemene da?
Kanskje det er umulig for meg å finne tilbake til de postene jeg sikter til, fordi jeg leste dem for 6 uker siden, etter et søk på "6600 GT" på Altavista, og la spesielt merke til at det var to forskjellige brukere som returnerte MSI-utgaven av 6600 GT AGP.

Nei jeg mener ikke at du skal garanterer den absolutte sannhet, og en hver må ha lov til å si sin mening, men dere er enig i at det første av disse utsagnene virker langt mer dramatisk en det andre...? :whistle:

 

Hadde det i de tidligste innleggene stått f.eks "et par" i stedet for "mange" og "flere" ville ikke jeg reagert! :roll:

 

Til slutt: Beklager hvis jeg har såret deg emacoolit, det var IKKE min hensikt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Emacolit:

Jeg har inntrykk at du veit hva du prater om..

Men her overreagerer du veldig..

Du bør vel klare å se at du starter en tråd hvor du stiller spørsmåltegn med 6600GT? Og ikke akkurat viser til sikre kilder...eller?

Og som både Fiesta og [GDI]Raptor svarer.. kan *det* minne om ryktemakeri..

Greit nok...

Posten din fikk meg ihvertfall til å revurdere anskaffelse av 6600GT og også stille spørsmåltegn ved om PCI-E<->AGP-broen er testet godt nok.

Nettopp fordi dine innlegg ikke bærer preg av "noob/fanboi-tullpreik" :)

Og dersom du tar en "google".. f.eks. "+problem" "+<sett-inn-ditt-favorittkort>" så vil du finne "noen" hits..uansett kort..

F.eks. om at en trådstarter rapporterer om at "My XFX 6600GT card crashes in every game".. og at løsningen viser seg at han ikke har koblet til molex...

Bare sånn til info....

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...